Чешкият премиер Андрей Бабиш заяви, че ще защитава ключовата автомобилна индустрия в страната и ще оспори предложението на Европейския съюз (ЕС) за премахване на бензиновите и дизеловите автомобили до 2035 г., съобщава Bloomberg.
„Ние няма да се съгласим със забраната за продажба на автомобили, работещи с изкопаеми горива“, изтъква Бабиш пред онлайн новинарската медия iDnes. "Не е възможно. Тук не можем да се съгласим с това, което са измислили зелените фанатици в Европейския парламент“, добавя той.
Страната, един от най-големите автомобилни производители в света на база на човек от населението, ще приоритизира тази тема, когато поеме ротационното председателство на Съвета на ЕС през втората половина на 2022 г., изтъква Бабиш.
Чехите ще подкрепят изграждането и разширяването на инфраструктура за електрически превозни средства, но няма да субсидират действителното производство, добавя премиерът на страната.
Автомобилната индустрия представлява почти една трета от чешката икономика. Страната е дом на марката Skoda, притежавана от Volkswagen Group, която има две местни автомобилни фабрики. Toyota и Hyundai също развиват производство на местна почва.
Бабиш, който търсще се стреми към преизбиране следващия месец, приоритизира защитата на националните интереси и е начело в изготвянето на политиките на ЕС.
По отношение на електрическата мобилност Чехия преговаря с два потенциални инвеститора, включително с Volkswagen Group, за изграждането на фабрика за производство на батерии за електрически превозни средства, като правителството е готово да предложи стимули за милиарди крони, според информация, обявена от министърът на индустрията Карел Хавличек през юли.
Според него правителството преговаря с друга заинтересована страна, но за момента отказва да разкрие подробности.
"Говорим с двама големи партньори, комуникацията е доста интензивна", изтъква министърът.
Словакия, съседка на Чехия, също се надява да бъде избрана от Volkswagen като място за изграждане на една от предвидените шест европейски завода на концерна. Това обаче е въпрос, който зависи изцяло от ръководството на Volkswagen и правителството на Словакия няма влияние по темата, заяви през март словашкият министър на икономиката Ричард Сулик.