Американският автомобилен концерн Tesla Inc. прави крачка напред към официалния си дебют в Индия, след като получи одобрение за производство или внос на четири свои модела за южноазиатската държава, съобщава Bloomberg.
Компанията на милиардера Илон Мъск е сертифицирала своите превозни средства в Индия, показва публикация на уебсайта на министерството на автомобилния транспорт и пътищата.
„Тестовете гарантират, че превозното средство отговаря на изискванията на индийския пазар по отношение на емисиите и безопасността“, става ясно от информацията на сайта. Представители на индийски фен клуб на Tesla преди това написаха в Twitter, че е много вероятно одобрените електромобили да представляват варианти на Model 3 и Model Y.
Според местното издание Economic Times Tesla води преговори с най-малко трима индийски доставчици на автомобилни компоненти в рамките на плановете си да навлезе на тамошния пазар. Компанията търси важни електрически, електронни и механични компоненти, съобщава изданието, позовавайки се на запознати източници. Сред частите са инструментни панели, предни стъкла, диференциали, зъбни предавки и предни седалки.
През юли Tesla призова индийския премиер Нарендра Моди да понижи данъка върху вноса на електрически превозни средства, като малко след това главеният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск написа в Twitter, че е „много вероятно“ да изгради завод в страната, ако властите му позволят да продава вносни превозни средства.
Въпреки че правителството поля със студен душ искането на Tesla, други автомобилни концерни като Mahindra & Mahindra Ltd. също подкрепиха апела.
Индийската стратегия за поддържане на високи мита върху автомобилите представлява препятствие за чуждестранните концерни. Японската Toyota Motor Corp. заяви миналата година, че няма да се разширява допълнително в Индия поради високите мита, докато Harley-Davidson Inc. изостави пазара. General Motors Co. се изтегли от страната още през 2017 г.
Укрепването на индийския автомобилен пазар няма да бъде лесно, като се има предвид, че електромобилите представляват само 1% от годишните продажби на автомобили в страната, а моделите на Tesla са много скъпи.
Оскъдната зарядна инфраструктура и липсата на финансиране за компаниите, които искат да разработват електрически автомобили, са сред другите причини, поради които Индия изостава в налагането на електрическата мобилност.