Група от седем британски организации, в която влизат компанията за химически технологии Johnson Matthey, стартъпът Britishvolt и Оксфордския университет, създават консорциум, който ще разработва твърдотелни батерии за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.
Консорциумът ще построи съоръжение за разработване на прототипи и технологии за масово производство на твърдотелни батерии.
В проекта ще участва и финансираната от правителството организация „Фарадей“, която има за цел да помогне на британския бизнес да разработва и произвежда батерии за електромобили.
„Осигуряването на подобрен пробег и безопасност ... ще бъде ключов двигател за налагането на електрическите превозни средства с батерии, подпомагайки прехода към въглеродо неутрално бъдеще", казва Кристиан Гюнтер, ръководител на звеното за материали за батерии в Johnson Matthey.
Автомобилните производители се надпреварват да разработват електромобили на фона на по-строгите стандарти за въглеродните емисии в Европа и Китай, като за момента използват литиево-йонни батерии, които се състоят от течен или гелообразен електролит.
Редица автомобилни концерни, включително Ford и BMW, изследват или инвестират в технологията на твърдотелните батерии, които трябва да могат да съхраняват повече енергия, което означава по-голям пробег с едно зареждане, и предлагат по-безопасна експлоатация поради липсата на запалими компоненти.
Britishvolt планира да построи фабрика за батерии в Северна Англия, която трябва да влезе в експлоатация през 2023 г.
Заводът ще бъде изграден на три фази, като в последната компанията има за цел да произвежда твърдотелни батерии.
BloombergNEF очаква продажбите на електромобили да нараснат рязко - от 3 милиона броя през 2020 г. до 66 милиона през 2040 г. В световен мащаб електромобилите ще представляват повече от две трети от продажбите на нови леки коли през 2040 г., като Европа и Китай ще са водещите региони в прехода.
В световен мащаб електромобилите ще представляват повече от две трети от продажбите на нови леки коли през 2040 г., като Европа и Китай ще са водещите региони в прехода.