Стартъпите от сектора на електрическите превозни средства, които се надпреварват да се превърнат в следващата Tesla Inc, искат да избегнат пътуването на Илон Мъск през „производствения ад“.
Фирмите за електрически превозни средства като британската компания за фургони Arrival SA и Fisker Inc поемат по много различни пътища, за да преодолеят предизвикателствата на печелившото масово производство, което почти пречупи Tesla, пише Ройтерс.
Няколко са намерили инвеститори, готови да им дадат милиарди, за да финансират това тяхно пътуване. Rivian набра около 10,5 млрд. долара от Amazon.com Inc, Ford Motor Co и други инвеститори, за да увеличи производството на електрически микробуси, пикапи и джипове.
Стартиращите компании, които не разполагат с парите на Rivian, се нуждаят от по-евтини пътища да достигнат до масово производство или рискуват да се провалят в надпреварата на електромобилната сцена - опасност, която Мъск подчерта многократно в разговора за печалбите на Tesla на 26 юли.
"Нещото, което е забележително, е, че Tesla не фалира при достигане на обемно производство", каза той тогава.
През 2017 и 2018 г. Tesla се бореше да увеличи производството на Model 3, като тогавашният губещ автомобилен производител харчеше, за да се справи с прекаленото разчитане на автоматизация, проблеми с батериите и други пречки. Компанията дори построи нова линия само за две седмици в огромна палатка извън своята фабрика във Фримънт, Калифорния, за да изпълни производствените си цели.
Традиционният подход, възприет от много автомобилни производители през годините, е да се похарчат над 2 млрд. долара за фабрика, достатъчно голяма, за да произвежда 240 000 или повече автомобила годишно. Вместо това Arrival избра да построи "микрофабрики" за електрически микробуси и автобуси - малки заводи на стойност 50 млн. долара, за които няма да е нужно скъпо оборудване. Arrival няма нужда от сектор за боядисване, защото фургоните му са изработени от лек, цветен пластмасов композит.
Компанията планира микрофабрики в близост до големи клиенти по целия свят, което ще намали разходите за доставка. Тя ще разчита и на местни работници.
Arrival набра около 660 млн. долара от публичното предлагане през март и изгражда два завода в САЩ: един в Северна Каролина, където ще произвежда микробуси за United Parcel Service Inc (UPS), най-големият му клиент до момента, и още един в Южна Каролина, където ще се произвеждат автобуси.
Компанията строи фабрика и в Испания и се очаква да обяви и други проекти до края на годината.
Първата микрофабрика на Arrival в Бистър, Англия, ще служи като модел за други заводи.