Китайският стартъп за електромобили Nio Inc. отчете по-малка загуба през второто тримесечие спрямо същия период на 2020 г. на фона на засилващото се търсене, като заяви, че работи с доставчици на полупроводници, за да смекчи въздействието на глобалния недостиг върху производството.
Базираната в Шанхай компания отчете нетна загуба от 587,2 млн. юана (90,6 милиона долара) за април-юни в сравнение с 1,18-те млрд. юана загуба година по-рано. Приходите нарастват до 8,45 млрд. юана, надминавайки прогнозите на анализаторите в размер на 8,29 млрд. юана, съобщава Bloomberg.
През тримесечието Nio успява да достави 21 896 електромобила, като това е близо двойно повече спрямо доставките за същия период на 2020 г., когато Китай тепърва започваше да се възстановява от избухването на коронавируса.
Според прогнозите на компанията доставките през текущото тримесечие ще достигнат между 23 000 и 25 000 превозни средства.
Приходите за третото тримесечие се очаква да бъдат между 8,92 млрд. юана и 9,63 млрд. юана в сравнение с прогнозите на анализаторите от 8,93 млрд. юана.
„Тъй като налагането на електромобилите започва да достига повратна точка в световен мащаб, ние вярваме, че е наложително да се ускори лансирането на нови продукти, за да се предоставят по-висококачествени интелигентни предложения за електрическа мобилност“, споделя основателят и главен изпълнителен директор на Nio Уилям Ли.
„Въпреки че глобалните вериги на доставка все още се сблъскват с несигурност, ние работим в тясно сътрудничество с нашите партньори, за да подобрим цялостния производствен капацитет“, добавя той.
Със своите премиум автомобили, шоуруми и фокус върху лоялността на клиентите, Nio се смята за един от най-изявените конкуренти на американския концерн Tesla Inc. в Китай.
Ли заяви, че Nio се готви да пусне през следващата година два нови модела, включително автомобил, който ще се предлага на по-ниска цена спрямо сегашните превозни средства на компанията на пазара, „тъй като разходите за изграждането на електрически автомобил намаляват с увеличаването на обема“.
Автомобилният производител също ще създаде отделна марка за масовия пазар. Въпреки това брандът няма да се конкурира с компаниите от долния край на този пазар, който е доминиран от Hongguang Mini на SAIC-GM-Wuling Automobile Co., чийто автомобили се предлагат при цена от едва 4500 долара“, но има за цел да осигури по-добър продукт и много по-добро обслужване от Tesla на по-ниска цена", добавят от Nio.