fallback

Доставките на произведени в Китай електромобили Tesla се свиват през юли

През миналия месец концернът на Илон Мъск е доставил едва 8621 автомобила в Китай спрямо 28 138 превозни средства месец по-рано, което е спад от 69 на сто

17:11 | 10.08.21 г.

Доставките на произведени в Китай електромобили на американския концерн Tesla Inc. за най-големия пазар в света спадат рязко през юли след серията от негативни медийни публикации, свързани с компанията и оплакванията от страна на местните потребители, съобщава Bloomberg.

Най-големият производител на електромобили в света по пазарен дял обяви, че през миналия месец е доставил 8621 автомобила в Китай, което представлява спад от 69% спрямо предходния месец, когато фабриката на компанията край Шанхай достави на купувачите 28 138 електрически превозни средства. 

В същото време износът на Tesla от Китай нараства до 24 347 броя спрямо 5017 автомобила месец по-рано, като голяма част от тези превозни средства са насочени към Европа. Така общите доставки на Tesla за юли се понижават само с 0,6% до 32 968 броя.

След като навлезе на китайския пазар с разстлан от Пекин червен килим, Tesla се сблъска със суровата действителност в началото на годината. Компанията претърпя поредица от неуспехи, свързани с опасенията относно безопасността на нейните електромобили, арогантно отношение на служителите ѝ спрямо китайските купувачи и засиления регулаторен натиск около няколко катастрофи.

В същото време Tesla е изправена пред засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на електромобили като Nio Inc., Xpeng Inc. и Li Auto Inc.

Li Auto успя да достави 8589 автомобила през юли, докато Xpeng продаде 8040 превозни средства миналия месец. Nio е доставила 7931 електромобила за същото време.

Тесла

Освен за Европа, произведените в Китай електромобили на Tesla се изнасят още за Япония, Австралия, Нова Зеландия, Сингапур и Хонконг.

Миналият месец компанията представи нова, по-евтина версия на своя електрически SUV Model Y поради оттеглянето на някои клиенти заради критиките относно безопасността на спирачната система. Очаква се доставките на този вариант да стартират през следващите месеци.

Цената на версията започва от 276 хил. юана (42 600 долара) след приспадане на държавните субсидии, което е с около 20% по-малко от оригиналния Model Y.

Като цяло продажбите на дребно на автомобили, SUV модели и многофункционални превозни средства се свиват в Китай с 6,4% през юли спрямо година по-рано до 1,52 милиона броя. Продажбите на автомобили с нов тип енергия, където влизат електрически автомобили и плъгин хибриди, нарастват с почти 170% до 222 хил. броя спрямо същия период на предходната година, водени от силно представяне на BYD, Tesla и SAIC Corp.

По отношение на чуждестранните производители в Китай General Motors и Volkswagen успяват да продадат по около 1,5 млн. превозни средства за първото полугодие. Jaguar Land Rover отчита най-силния си годишен ръст в продажбите, докато при луксозните марки Lincoln може да се похвали с ръст от 111,4% до 42 295 продадени автомобила.

Лидер при премиум марките е BMW с 467 064 продажби, следван от Mercedes с 441 579 продадени автомобила и Audi с 418 700 коли. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:43 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още