Renault SA подписа споразумение с китайската група Geely Holding, което трябва да помогне на френския автомобилен производител да възстанови присъствието си на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.
Компаниите ще произвеждат съвместно хибридни автомобили с марката Renault в Китай, като проучват и възможността за продажба на превозни средства, базирани на платформите на Geely Lynk & Co., наложени в Южна Корея, където Renault развива вече над две десетилетия съвместен бизнес със Samsung.
Renault „почти не присъства“ в Китай, след като миналата година реши да промени изцяло своята стратегия, заяви главеният изпълнителен директор на концерна Лука де Мео. През април 2020 г. компанията се съгласи да прехвърли своя 50-процетен дял от съвместното ѝ предприятие с Dongfeng Motor Corp. на своя партньор, като заяви, че ще се съсредоточи върху леките търговски превозни средства и електромобилите.
„Глобална марка като Renault, без присъствие в Китай, не е приемлива концепция“, изтъква Де Мео. „Трябва да намерим начин да се завърнем с предложение, което е по-прогресивно и добавя нещо към уравнението“, допълва той.
Renault продаде приблизително 101 000 леки коли и търговски превозни средства в Азиатско-Тихоокеанския регион през първата половина на годината, което представлява едва 7% от световните ѝ доставки. Продажбите на концерна в региона остават почти непроменени по обем спрямо предходната година, докато пазарът се разширява с 27 на сто.
В края на юли компанията увеличи двойно прогнозата си за загубеното производство вследствие на глобалния недостиг на чипове, като заяви, че проблемът с веригата на доставки и повишаването на цените на суровините могат да ограничат по-нататъшното възстановяване на рентабилността.
За първото полугодие Renault отчете нетна печалба от 369 млн. долара спрямо загубата от 7,4 млрд. евро година преди това. Сега концернът очаква дефицитът на полупроводници да костват на компанията около 200 хил. превозни средства изгубено производство през тази година.
През януари Де Мео представи новия план, който изненада инвеститорите. Концернът ще се стреми да си осигури оперативен марж над 3% до 2023 г. и поне 5% до средата на това десетилетие в сравнение с 4,8-те процента възвръщаемост през 2019 г. В същото време Stellantis, която беше формирана от сливането между местния конкурент PSA Group и Fiat Chrysler, се цели в двуцифрен оперативен марж до 2026 г.