Над 2 хил. служители на японския автомобилен производител Honda Motor са подали молби за преждевременно пенсиониране, докато компанията преструктурира работната си сила, за да се подготви за прехода към електрическа мобилност, стимулирайки производството на екологични превозни средства, съобщава Nikkei.
Въпросната група от служители представлява около 5% от работната сила на Honda в Япония. Програмата за преждевременно пенсиониране е отворена за лица на възраст между 55 и 63 години и предлага пакет до три годишни заплати отделно от пенсионното възнаграждение.
Honda, която откри програмата през април и я завърши през юли, съобщи за броя на подадените заявления. Въпреки че Honda не си е поставила конкретна цел, броят на подадените заявления далеч надхвърля първоначалната прогноза за 1000 молби. За първи път от около 10 години Honda предлага пакет за преждевременно пенсиониране. Около половината от кандидатите този път са на възраст под 60 години.
Мерките на концерна са свързани с плановете му да ограничи своята зависимост от по-възрастния персонал, докато въвежда нови технологии. В дългосрочен план програмата ще намали постоянните разходи и ще подобри рентабилността, тъй като разходите на Honda за научноизследователска и развойна дейност се увеличават около прехода към електромобили.
През април компанията обяви, че планира да продава само електрически превозни средства и такива с водородни горивни клетки до 2040 г.
В сряда Honda повиши прогнозата си за целогодишната оперативна печалба, като в същото време предостави насоки, които не успяват да покрият очакванията на анализаторите. Оперативната печалба на концерна за фискалната 2021 г. се очаква да достигне 780 млрд. йени (7,1 млрд. долара) в сравнение с предишните очаквания за 660 млрд. йени, посочват от Honda. В същото време анализаторите прогнозират печалба от около 803 млрд. йени.
Honda очаква приходите от продажби за цялата година да достигнат 15,5 трлн. йени. За тримесечието приходите от продажби възлизат на 3,6 трлн. йени при пазарна прогноза от 3,3 трлн. йени.
През 2019 г. местният конкурент Nissan Motor заяви, че ще съкрати повече от 10 хил. работни места в световен мащаб до март 2023 г. Тъй като електрификацията в индустрията се ускорява по целия свят, особено в Европа и САЩ, ясно се вижда, че автомобилните производители преструктурират работата си с фокус към новите технологии.
През последните години Honda извърши серия от структурни реформи, като затваряне на заводи в Япония и в чужбина. Към края на март Honda и нейните дъщерни дружества разполагат с 40 хил. служители в Япония, с изключение на временнонаетите работници и работниците на непълно работно време.