Обслужването на електрически превозни средства струва повече, отколкото това на един автомобил с двигател с вътрешно горене, но разликата в това отношение намалява с течение на времето и употребата, сочи ново проучване на We Predict.
Според изследването обслужването на електормобил излиза над два пъти по-скъпо от това на бензинов автомобил след три месеца от неговото закупуване. След една година разликата се скъсява до 1,6 пъти.
We Predict разглежда данните на около 19 милиона превозни средства, произведени между 2016 и 2021 г.
Основните фактори за намаляването на разликата през този деветмесечен период включват 77-процентен спад в разходите за поддръжка, както и лек спад в разходите за ремонт. Все пак данните показват, че сервизните техници изразходват 1,5 пъти повече време при диагностициране на проблем при електромобилите в сравнение с конвенционалните превозни средства.
Рене Стивънс, вицепрезидент на We Predict, посочва, че това се дължи отчасти на факта, че проблемите с електромобилите са все още нови и непознати за много от техниците.
„Това е индустрия тепърва стартира“, изтъква тя.
По-голямата част от ремонтните дейности са съсредоточени върху специфични за електромобилите компоненти, като проблеми с окабеляването или проблеми със зареждането.
We Predict заключва, че електромобилите имат чести проблеми с колелата, което се приписва на по-бързото им износване заради тежките батерии.
При анализ на електромобилите и тяхното представяне We Predict стига до извода, че Mustang Mach-E на Ford Motor Co. се представя най-добре от всички модели.
Три месеца след закупуване разходите за обслужване на Mach-E достигат 93 долара за автомобил, далеч по-малко от тези на Audi E-tron, който е втори с 366 долара. Разходите за Porsche Taycan достигат 667 долара за превозно средство, докато тези при Jaguar I-Pace се изчисляват на 834 долара.