Американският автомобилен концерн General Motors Co. успява да се завърне към рентабилност, отчитайки печалба за второто тримесечие и за първото полугодие на фона на опасенията около разпространението на делта варианта на коронавируса и продължаващия недостиг на полупроводници.
Нетната печалба на най-големия американски автомобилен производител за второто тримесечие достига 2,836 млрд. долара спрямо загубата от 758 млн. долара преди година. За първото полугодие печалбата нараства до 5,858 млрд. долара.
Оперативната печалба за тримесечието достига 4,117 млрд. долара спрямо загубата от 536 млн. долара за същия период на 2020 г. За полугодието печалбата възлиза на 8,534 млрд. долара.
Приходите от продажби на автомобилния бизнес на GM достигат 30,745 млрд. долара за тримесечието в сравнение с 13,361 млрд. долара преди година.
За полугодието приходите нарастват до 59,807 млрд. долара.
Концернът очаква недостигът на чипове да изтрие около 100 хил. превозни средства от производството му в Северна Америка през втората половина на годината, като свързаните с това разходи ще нараснат до 1,5-2 млрд. долара.
Подобно на своите конкуренти, GM също е изправен пред несигурността около бързото разпространение на делта варианта на коронавируса. "Голямата тройка“ на Детройт, към която спадат още Ford Motor Co. и Stellantis NV, възобновиха мерките за носене на защитна маска на работното място, като компаниите призоваха работниците да се ваксинират.
Запасите от автомобили на GM достигат едва половината от количеството преди година, като компанията предупреждава, че разполага с автомобили на стойност 1,4 млрд. долара, които са изградени без наличието на някои електронни компоненти поради проблемите с доставките.
През юни GM успява да продаде общо 1,747 млн. превозни средства спрямо 1,467 преди година. За полугодието глобалните продажби достигат 3,502 млн. броя срещу 2,923 млн. броя за същия период на 2020 г.
За първите шест месеца на годината пазарният дял на GM в САЩ, които са основният пазар на концерна, се свива до 15,6% от 16,8 на сто. В глобален план делът на производителя се понижава от 8,6% преди година до 8,1 на сто.