Продажбите на автомобили в Китай през юли се понижават с 14% до 1,82 млн. броя, според проучване на Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM).
Въпреки спадовете през последните два месеца общите продажби на най-големия автомобилен пазар в света за първите седем месеца на годината нарастват с почти една пета до 14,7 млн. превозни средства на годишна база.
В началото на юли CAAM повиши прогнозата си за продажбите за текущата година, като очаква увеличение на годишна база от 6,7 на сто до 27 млн. превозни средства. Това ще бъде първият годишен ръст за Китай от 2017 г. насам, съобщава Automobilwoche.
За първото полугодие продажбите в Китай се увеличават с 27 на сто до 10 млн. броя, водени от силното търсене на седани, SUV модели и минивани.
Общите продажби, включващи леки коли, камиони и микробуси, се увеличават с 25,6% до 12,9 млн. броя.
През юни производството на леки коли в страната се понижават с 13,7%, докато продажбите се свиват с 11,1% до 1,6 млн. броя, съобщава AP.
Продажбите на електромобили за първото полугодие нарастват с 200% до 1,2 млн. броя, като и тук търсенето се охлажда, според CAAM. През юни продажбите в сегмента се увеличават със 140 на сто до 256 хил. броя.
Продажбите на автомобили, произведени от китайски компании в страната нарастват с 46,8% до 4,2 млн. броя. Пазарният им дял отчита ръст от 5,7% до 42%.
По отношение на чуждестранните производители в Китай General Motors и Volkswagen успяват да продадат по около 1,5 млн. превозни средства за първото полугодие. Jaguar Land Rover отчита най-силния си годишен ръст в продажбите, докато при луксозните марки Lincoln може да се похвали с ръст от 111,4% до 42 295 продадени автомобила.
Лидер при премиум марките е BMW с 467 064 продажби, следван от Mercedes с 441 579 продадени автомобили и Audi с 418 700 коли.
Особено силно се представят местните производители на електрически превозни средства. Продажбите на Nio нарастват над два пъти през юли до 7931 автомобила, доближавайки своя рекорд от над 8000 превозни средства, отчетен през юни.
От началото на годината компанията успява да продаде 49 887 електрически коли, което представлява годишен ръст от 182%.