Автомобилният концерн Stellantis NV повиши значително прогнозата си за целогодишната възвръщаемост, тъй като силното търсене на автомобили и покачването на цените в индустрията помогнаха на компанията да представи финансов отчет, който надминава очакванията на анализаторите, съобщава Bloomberg.
Маржът на оперативната печалба се очаква да достигне около 10% през 2021 г., посочват от Stellantis, която беше формирана след сливането между PSA Group и Fiat Chrysler през януари. За първите шест месеца концернът отбелязва възвръщаемост от 11,4%.
Приходите от продажби на компанията достигат 72,610 млрд. евро, като нетната ѝ печалба възлиза на 5,8 млрд. евро. Паричните оперативни потоци са изчислени на 5,615 млрд. евро. Коригираната оперативна печалба достига 8,62 млрд. евро.
Stellantis и конкурентите ѝ повишиха цените на своите продукти, залагайки на автомобилите с по-висок марж през последните месеци на фона на глобалния недостиг на полупроводници. Проблемите с веригите на доставка изтриват около 700 хил. автомобила от производството на концерна през първото полугодие, като се очаква негативното въздействие на дефицита да се задържи и през останалата част на годината, предупреждава главният финансов директор на Stellantis Ричард Палмър.
„Това беше много силно тримесечие“, изтъква той. Компанията очаква ситуацията с чиповете през третото тримесечие да бъде подобна с тази от предходните три месеца и потенциално да се подобри към края на годината.
Северна Америка се оказа най-силният пазар за Stellantis през първото полугодие, където особено добре се представят марката Jeep и пикапите с логото на Ram. Приходите от региона нарастват с 42% до 32,4 млрд. евро, като маржът на Stellantis там достига 16,1%.
Stellantis повиши перспективите си за продажбите на американския пазар до 10% ръст за тази година от 8% преди това и повтори, че очаква 10-процентно разширение в Европа.
Главният изпълнителен директор на автомобилния производител Карлос Таварес представи миналия месец план за инвестиране на 30 млрд. евро в електрически автомобили и софтуер. Stellantis ще премине към електрическа мобилност първо в Европа, която прие стратегия за постепенно премахване на двигателите с вътрешно горене до 2035 г.
Stellantis не отчита тримесечни финансови данни. Най-големите конкуренти на концерна в Европа също представиха оптимистични резултати, като германската група Volkswagen AG повиши перспективата си за годишната възвръщаемост, позовавайки се на процъфтяващото търсене на премиум моделите на Porsche и Audi.
Френската Renault също отчете печалба за първото полугодие.
В премиум категорията Daimler AG обяви двуцифрен марж на печалбата на своето звено за автомобили и микробуси за третото тримесечие, докато BMW надмина пазарните прогнози относно печалбата.
В САЩ Ford Motor Co. отчете изненадваща печалба за второто тримесечие, а General Motors Co. трябва да представи своя отчет в сряда.