Представянето на Volkswagen Group през последните месеци по отношение на продажбите е впечатляващо. Германската автомобилна група записва своя втори по големина пазарен дял за последните 20 години на фона на предизвикателствата, пред които е изправена индустрията. Делът на концерна от общите европейски продажби достига 28,14% през май възлиза на 28,14% през май, изоставайки само от април 2020 г., когато делът на Volkswagen достига 29,23%., става ясно от изчисления на JATO.
Положителните резултати се дължат на силното представяне на марки като Audi, Skoda, Seat и Cupra. Общите продажби бяха стимулирани от нарастващото потребителско търсене на електромобили и SUV модели, като Volkswagen води в Европа и при двата сегмента.
Представянето на германския концерн през май показва ефективното му адаптиране към пазарната действителност в момент, когато потребителското търсене вече се възстановява от миналогодишните блокади, свързани с коронавируса.
Въпреки че Европа е зрял пазар, електромобилите и SUV моделите са ключови сегменти, които все още показват значителен потенциал за растеж. „Както при скандала с дизеловите автомобили през 2015 г., Volkswagen отново е в състояние да преодолее кризата и да излезе по-силен“, посочват от JATO.
Volkswagen Golf оглави класацията при моделите, докато Volkswagen T-Roc се позиционира като най-продавания SUV в региона. Model 3 на Tesla оглави класацията при изцяло електрическите автомобили с 301-процентен ръст на продажбите спрямо година по-рано до 8762 броя. Втори е VW ID.3 с 6031 продадени превозни средства, следван от Renault Zoe (5738), Skoda Enyaq (5223) и VW ID.4 (4620).
При плъгин хибридите лидер Ford Kuga с 4794 продадени автомобила, което е ръст на годишна база от 205%. Втори е Peugeot 3008 (3954), следван от Volvo XC40 (3833) и Seat Leon (3019).
При общите продажби след Golf се нареждат Renault Clio, Fiat 500, Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris, Peugeot 2008, Peugeot 208, Opel Corsa, Dacia Sandero и Skoda Octavia.