IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen обединява своите марки в една „супер платформа“

SSP ще замени настоящите архитектури за коли с двигатели с вътрешно горене и електромобили на германската автомобилна група

09:43 | 27.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Най-големият автомобилен концерн в Европа по размер на пазарния дял Volkswagen Group ще произведе 40 милиона автомобила на новата си „супер платформа“ за електромобили, която ще замени платформите за конвенционални и електрически автомобили, използвани от нейните марки, включително от Volkswagen, Skoda, Seat, Audi и Porsche, съобщава Automotive News Europe.

Автомобилната група ускорява разработването на платформата за мащабируеми системи (SSP), въпреки че едва наскоро наложи своята MEB архитектура за електромобили, предназначени за масово производство, както и платформата PPE за премиум модели. 

Архитектурата MEB стои в основата на новото поколение електромобили, като това се отнася и за ID.3 и ID.4, Audi Q4 e-tron и Skoda Enyaq, докато първото превозно средство, използващо платформата PPE ще бъде Porsche Macan, който ще се появи на пазара през 2022 г., както и Audi Q6 e-tron – предвиден за пускане в продажба в началото на 2023 г.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс определи SSP като „супер платформа“ по време на представянето на бизнес плана на концерна „Стратегия 2030“ на 13 юли. Новата архитектура ще „гарантира, че клиентите получават най-добрия продукт и качество на най-добра цена“, изтъква Дийс.

Ръководството на Porsche разкри съмненията си по-рано тази година относно налагането на една-единствена платформа, която да сближи марките в групата, вариращи от Skoda до Porsche. Въпреки това директорът по разработките в концерна Маркус Дюсман, който ръководи и Audi, посочи, че дизайнът на SSP, с различните модули, размери на батериите и дължина на корпуса, ще позволи постигането на диференциация при марките.

„Тук не говорим за един размер, който да се налага при всеки модел. Все още ще можем да отговаряме на нуждите на конкретни превозни средства и изисквания към дадена марка чрез комбинация от различни модули“, посочва Дюсман.

Той се обърна специално към ръководството на Porsche: „Предвид мащабируемостта на модулите, Porsche ще може да предложи специална Performance версия, която ще предлага най-добрите спецификации“.

Според него ще има припокриване между брандовете. „Ще можем да използваме същата комбинация от E3 цифрова архитектура, пакет за автономно шофиране и силов агрегат за базовите модели на Porsche и Performance версиите на Volkswagen“, изтъква Дюсман.

Използването на една платформа би означавало по-лесно интегриране на сложни елементи като софтуер и архитектура за електромобили, което ще донесе на групата ценни икономии на разходите. „Ще намалим сегашната сложност при архитектурата с около 50%. И мисля, че може да разберете какво значи това за нас по отношение на икономиите от мащаба“, посочва Дюсман.

Volkswagen ще инвестира 800 млн. евро в изграждане на ново съоръжение за научноизследователска и развойна дейност във Волфсбург, където ще бъде проектирано ядрото на SSP и нейните модули, споделя Дийс.

В същото време Дюсман посочва, че проектът на Audi Artemis ще „оглави основните модули на SSP, стартирайки от 2025 г.“, включително софтуерната архитектура E3 2.0, която позволява шофиране с четвърто ниво на автономност и нова технология за батерийни клетки.

Проектът включва и нов флагманен автомобил за марките Audi, Porsche и Bentley, като се очаква пазарната реализация да се осъществи през 2025 г.  Вторият модел на Audi с архитектурата SSP ще се появи на пазара през 2026 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:40 | 12.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още