fallback

Mercedes: Ще останем най-продаваната марка луксозни коли и след електрификацията

Приближаваме се към повратната точка и ще бъдем готови, когато пазарите преминат изцяло към електричеството, посочва шефът на Daimler Ола Калениус

13:08 | 22.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Звеното на германската автомобилна група Daimler AG за производство на премиум автомобили Mercedes-Benz дава допълнителен тласък на своите амбиции да електрифицира продуктовата си гама, защитавайки по този начин позицията си на най-продаваната марка луксозни превозни средства в света, пише Bloomberg.

Преходът от автомобилни с двигатели с вътрешно горене към електрически превозни средства набира скорост, особено в сегмента на луксозните коли, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.

„Приближаваме се към повратната точка и ще бъдем готови, когато пазарите преминат изцяло към електричеството“, изтъква Калениус.

Очаква се автомобилният производител да обяви планове за въвеждане на нови платформи за допълнителни електрически модели, както и собствена софтуерна операционна система през 2024 г.

След години на критики по адрес на Mercedes за това, че бави старта на електрификацията, концернът се включи в глобалната надпревара с пазарната реализация на своя EQS, електрическата версия на S-Class, по-рано тази година. Седанът спечели овациите на анализаторите, превръщайки се в достоен конкурент на продуктите на Tesla Inc.

Daimler

През следващата година Mercedes ще представи осем напълно електрически автомобила, които ще започне да произвежда в своите фабрики на три континента. Компанията ще прибави към EQS модели, включително компактния EQA, и планира да представи електрическата версия на своя най-продаван седан E-Class на автомобилното изложение в Мюнхен през септември. 

От Mercedes очакват плъгин хибридите и изцяло електрическите автомобили да представляват над 50% от глобалните продажби до 2030 г. До 2039 г. компанията има за цел да електрифицира напълно своите продукти.

Daimler повтори в сряда, че се очаква Mercedes да бъде по-рентабилен през 2021 г., отколкото в предишни години, благодарение на голямото търсене и популярността на моделите с висок марж, които се произвеждат с приоритет по време на глобалния недостиг на полупроводници.

Концернът прогнозира годишна възвръщаемост на продажбите при звеното за леки и лекотоварни автомобили между 10% и 12% въпреки големите инвестиции в електрификацията и други технологии на бъдещето.

Компанията предупреди по-рано тази седмица, че покачването на цените на суровините може да се засили през втората половина на годината, като не е сигурно, че Mercedes ще успее да компенсира това със същото ниво на повишаване на ефективността.

Daimler планира да отдели своето звено за тежкотоварни превозни средства до края на годината, като по този начин иска да се конкурира по-успешно с другите конкуренти в сегмента.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:11 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още