Германският автомобилен концерн Daimler AG заяви, че растежът в началото на годината на неговото звено за луксозни автомобили Mercedes-Benz ще бъде заличен от глобалния недостиг на полупроводници, който ще се задълбочи през втората половина на годината, съобщава Bloomberg.
Новата прогноза за продажбите на Mercedes премахва годишния ръст, като германският производител очаква нивото на доставките да бъде подобно на това от миналата година.
Липсата на чипове ще окаже неблагоприятно въздействие върху бизнеса с напредването на годината и на прогнозируемостта за това как ще се развива предлагането, изтъкват от Daimler.
„Цялата индустрия в момента се бори със забавянията при доставките, които за съжаление засягат и нашите клиенти“, посочва главният изпълнителен директор на групата Ола Калениус. „Правим каквото можем, за да сведем до минимум въздействието“, добавя той.
Конкурентите, от Volkswagen до производителя на Jeep Stellantis, се справят значително по-добре с недостига на полупроводници от първоначалните им прогнози, но също предупредиха, че проблемът може да помрачи печалбата им по-късно тази година.
Принудени да спрат някои производствени линии, концерните дават приоритет на автомобилите с по-високи маржове, за да компенсират загубата на обеми.
Въпреки недостига на чипове приходите на Daimler за второто тримесечие надминават прогнозите на анализаторите, нараствайки с 44% до 43,5 млрд. евро. Компанията също така повиши перспективата си за маржа на оперативната печалба за своето звено за тежкотоварни превозни средства.
Печалбата преди лихви и данъци нараства до 5,19 млрд. евро, потвърждавайки предварителните данни, публикувани миналата седмица. Маржът на оперативната печалба на бизнеса с леки коли и микробуси достига двуцифрена стойност за трето поредно тримесечие.
През април Daimler прогнозира, че Mercedes ще повиши своята рентабилност благодарение на засилващото се търсене на превозни средства в разгара на пандемията. По това време компанията повиши прогнозата си за годишната възвръщаемост на продажбите на 10-12% от 8-10% преди това.
Базираният в Щутгарт производител заяви, че планът за отделяне на звеното за камиони е напът да бъде завършен преди края на годината. В същото време Mercedes ще информира инвеститорите за своите планове относно технологията на батериите и гамата от електрически автомобили в четвъртък.
Тази година Mercedes прибави още един електромобил към своята гама – седана EQS, по-зелената версия на флагмана S-Class, тъй като традиционните автомобилни концерни се ангажират да електрифицират портфолиото си и да се конкурират по-успешно с Tesla, който е глобален лидер в сегмента.
Компанията планира да произвежда общо осем напълно електрически коли на три континента през 2022 г. По-късно тази година Mercedes ще пусне в продажба и електрическа версия на своя най-продаван модел – E-Class.