Автомобилният концерн BMW AG предупреди, че почти всички негови фабрики в Германия са засегнати от продължаващия глобален недостиг на полупроводници, който към момента не позволява на концерна да завърши производството на 10 000 превозни средства, съобщава Ройтерс.
Базираната в Мюнхен автомобилна група заяви по-рано този месец, че проблемите с веригите на доставка, засегнали глобалната автомобилна индустрия, вече са довели до 30 хил. превозни средства изгубено производство от началото на годината.
В същото време, за да се конкурира по-успешно с компании като Volkswagen, Mercedes и Tesla, BMW се стреми да оптимизира своите производствени операции.
„Ще намалим производствените разходи за превозно средство с 25 процента до 2025 г. - спрямо нивото от 2019 г.", заяви членът на борда на директорите Милан Неделкович през май. Така BMW реагира на нарастващите разходи за суровините и оценяваната на милиарди евро трансформация на производството към електромобилност.
Подобно на цялата автомобилна индустрия, и BMW е на кръстопът: Въпреки че бизнесът отново се засилва след кризата - първата половина на 2021 г. вероятно ще бъде най-силната за продажбите в историята на компанията, предизвикателствата нарастват.
Концернът се сблъсква и с други проблеми извън нарушените вериги на доставка. В началото на юли Европейската комисия установи, че Daimler, BMW и Volkswagen са нарушили антимонополните регламенти на ЕС, договаряйки се за съвместни технологични разработки в областта на пречистването на отпадъчните газове от азотен оксид. Поради това ЕК наложи глоба в размер на 875 млн. евро, като единствено Daimler успя да избегне наказанието, тъй като признава за съществуването на картела пред Брюксел.