Силните продажби и стабилните цени на автомобилите на Daimler са помогнали за повишаването на печалбата за второто тримесечие, посочва германският автомобилен концерн, цитиран от Bloomberg.
Печалбата преди лихви и данъци достига 5,19 млрд. евро за последния тримесечен период по предварителни изчисления, става ясно от изявление на компанията в четвъртък. За сравнение, през второто тримесечие на миналата година компанията отчете загуба от 1,68 млрд. евро.
Коригираната печалба за второто тримесечие достига 5,4 млрд. евро, изтъкват от Daimler.
Стабилните цени на луксозните автомобили с марка Mercedes-Benz помагат на концерна да компенсира по-ниските производствени обеми на фона на глобалния недостиг на полупроводници, който ограничава от месеци операциите на компаниите в сектора. Дефицитът на компоненти принуди компанията да приоритизира по-големите превозни средства с по-голям марж.
„Продължаваме да постигаме силни финансови резултати във всички звена въпреки продължаващата ниска наличност на полупроводници, която се отразява негативно на нашето производство и на продажбите през второто тримесечие“, заяви главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.
Автомобилният производител прогнозира през април, че Mercedes-Benz ще засили своята рентабилност спрямо последните години, благодарение на възраждащото се търсене на премиум автомобили и тежкотоварни превозни средства в разгара на пандемията от коронавирус.
Най-големият производител на луксозни превозни средства в света очаква 12,8-процентна годишна възвръщаемост на продажбите при своите подразделения за леки и микробуси автомобили.
Откакто Daimler продава Chrysler през 2007 г., Mercedes не успява да достигне двуцифрен марж на печалбата.
Година след най-тежката криза в автомобилната индустрия от десетилетия насам бизнесът на германските производители на премиум автомобили се възстановява до рекордно високи нива, воден от нажеженото търсене на най-големия им пазар, Китай.
Тази година Mercedes демонстрира своя ангажимент към електрификацията с пускането на своя нов седан EQS, електрическа версия на своя флагман S-Class, докато традиционните производители на автомобили увеличават усилията си да се конкурират по-успешно с лидера в сегмента Tesla.
Daimler ще изгради осем напълно електрически модела в Европа, САЩ и Китай през следващата година.
Окончателните тримесечни финансови резултати на Daimler ще бъдат публикувани на 21 юли.