fallback

Volkswagen ще строи фабрика за батерии с помощта на китайски разработчик

Съоръжението ще бъде изградено в рамките на комплекса за сглобяване на двигатели с вътрешно горене на германската автомобилна група в Залцгитер

17:31 | 14.07.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Volkswagen и китайската компания Gotion High-Tech ще си партнират при изграждането на фабрика за клетки за батерии в рамките на комплекса за сглобяване на двигатели с вътрешно горене на германската автомобилна група в Залцгитер, съобщава Automotive News Europe.

Плановете включват изграждането на лаборатории за разработка на технологии за клетки, производствена линия и инсталация за рециклиране на батерии. 

„Радваме се, че ще разширим партньорството си с Gotion High-Tech като утвърдена компания за батерии от високо ниво, за да развием съвместно клетъчните технологии“, посочва главният изпълнителен директор на Volkswagen Group Херберт Дийс. „Това е само една стъпка към целта ни да станем, заедно с партньорите ни, един от трите най-големи производители на батерии в света“, добавя ръководителят на германците.

Gotion ще служи като технологичен партньор на VW при разработката на фабриката, машините и производствените процеси.

Според плана производството трябва да започне през 2025 г.

Сделката ще помогне на VW да реализира и своята концепция за „унифицирана клетка“ за различните модели автомобили. Концепцията се отнася за призматичен клетъчен формат, приспособим към различните химически смеси, които са налични днес.

Компанията заяви, че унифицираните клетъчни батерии ще се използват за захранване на по-голяма част от автомобилите, които тя произвежда в световен мащаб. Тези клетки ще дебютират в Европа през 2023 г.

VW работи с множество партньори като част от плана си за създаване на шест гигафабрики за батерии в цяла Европа с общ производствен капацитет от 240 гигаватчаса.

През май 2020 г. VW подписа споразумение с Gotion, с което се превърна в най-големия акционер на компанията с 26-процентен дял чрез изкупуване на акции за около 1,1 млрд. евро. С това германският концерн се превърна в първия голям автомобилен производител, който инвестира директно в китайски доставчик на батерии.

Шведският производител на батерии Northvolt също партньор на VW, но се оттегли от съвместните планове за планираната фабрика за батерии в Залцгитер. Сега компанията търси възможност да изгради собствен завод в Германия.

„Водим преговори с няколко германски провинции за възможността за създаване на фабрика в Германия", споделя изпълнителният директор на Northvolt Петер Карлсон пред Automobilwoche.

Той не пожела да даде повече подробности по темата, тъй като проектът все още е в много ранна фаза на развитие. Германия обаче вече се е съгласила да предостави подкрепа, приемайки плана на компанията като проект от общ европейски интерес.

Новият завод Northvolt в Германия ще бъде една от двете допълнителни фабрики за батерии, които Карлсон планира след пускането в експлоатация на първия завод на концерна в Скелефтеа, Северна Швеция.

„Това е независим проект", подчерта Карлсон. Northvolt работи и с BMW и Volvo. Според ръководителят на компанията в момента тя няма планове за партньорство относно никоя от другите планирани гигафабрики на VW.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:35 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още