Главният изпълнителен директор на френския автомобилен концерн Renault Лука де Мео заяви, че последиците от глобалния недостиг на полупроводници ще продължат да помрачават индустрията и през следващата година, предупреждение, което не предвещава добро възстановяване на автомобилното производство, съобщава Bloomberg.
Основните доставчици са предупредили Renault, че недостигът е "структурно нещо, което ще се запази през 2022 г.", заяви де Мео, добавяйки: "Ще има напрежение в системата, дори когато производственият капацитет се подобрява".
"Справихме се през първото полугодие, но, разбира се, загубихме обеми", споделя още ръководителят на Renault. Това, което е разочароващо за индустрията, е, че прогнозируемостта при доставките "се променя всяка седмица", добавя Де Мео.
Коментарите му сигнализират, че кризата при доставките, която, според редица автомобилни концерни се очаква да достигне своя пик през второто тримесечие, може да продължи да тежи върху производителността на сектора по-дълго от първоначалните оценки.
По-рано тази седмица Daimler и Jaguar Land Rover заявиха, че продажбите им ще бъдат допълнително засегнати от недостига на автомобилни чипове.
Британският концерн предупреди, че очаква доставките за второто тримесечие да се свият с 50 на сто спрямо по-ранните прогнози, докато BMW споделя, че ще се сблъска с допълнителни корекции в производството до края на годината.
Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz, собственост на Daimler, предупреди, че очаква доставките за второто тримесечие да бъдат „значително“ ограничени заради дефицита на полупроводници.
Де Мео заяви, че кризата може да намали продукцията на Renault за тази година с поне 100 000 автомобила.
Недостигът на автомобилни чипове, който за първи път беше усетен в края на миналата година, когато потребителското търсене на електронни устройства се повиши на фона на националните блокади заради коронавируса, продължава и през 2021 г.
Недостигът заплашва да изтрие 110 млрд. долара приходи от продажби за автомобилната индустрия, прогнозира консултантската компания AlixPartners през май.
По отношение на електрификацията на портфолиото Renault цели да намали разходите за батериите за своите електромобили с 60% през следващото десетилетие, тъй като компанията увеличава производството на електрически превозни средства в Европа в отговор на по-строгите регулации на въглеродните емисии.
„Марката Renault има за цел да предостави най-зеления микс на европейския пазар през 2025 г., с над 65% електрически и електрифицирани превозни средства в микса от продажби и до 90% електрически превозни средства с батерии през 2030 г.“, изтъкват от компанията.
Renault, която отчете рекордна загуба през миналата година, също планира да придобие дял от около 20% във френския стартъп Verkor, който се фокусира върху силовите агрегати, и може да се присъедини към предприятие, наречено ACC, оглавявано от местния конкурент Stellantis NV и TotalEnergies SE.
През първото тримесечие приходите на френския концерн неочаквано се свиха с 1,1% до 10 млрд. евро, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус.