Собственикът на Mercedes-Benz Daimler AG ще обособи нова бизнес група, състояща се от подмарките AMG, Maybach и G-Class, която ще бъде представена на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, съобщава Automotive News Europe.
Този ход ще рационализира маркетинговите разходи на концерна и е част от плана на ръководителя на Daimler Ола Калениус за повишаване на производителността и рентабилността, с акцент върху продажбите с висок марж.
Очаква се главният изпълнителен директор на AMG Филип Шимер да ръководи групата.
AMG е спортното подразделение на Mercedes, докато Maybach е съперник на Rolls-Royce и Bentley, а портфолиото G-Class се състои от луксозни офроуд автомобили.
"Укрепването на подбрандовете е важен стълб в стратегията на Mercedes-Benz", изтъква говорител на Daimler пред Automobilwoche. „Ние не само ще поддържаме независимостта, силната идентичност и еволюиралите корпоративни култури на отделните марки, но и ще ги разширяваме и изостряме допълнително“, добавя говорителят.
По неговите думи в момента Daimler се намира в процес на проектиране и оценка на потенциала в различните области.
Все още не е ясно каква формална корпоративна структура би приела новата група. Понастоящем няма планове за допълнително разделяне на звеното, след като бъде обособено, допълват от Automobilwoche.
Реорганизацията ще се извърши, докато се очаква през тази година да бъде пуснат в продажба и първият електрически автомобил Mercedes-AMG, който ще дебютира в САЩ през 2022 г.
Mercedes вече пусна на пазара новия Maybach S-Class през ноември 2020 г. с дебюта на седана Maybach S 580 4MATIC, който се конкурира с Bentley Flying Spur. От 2015 г. насам Mercedes е продал над 60 000 седана Maybach S-Class в световен мащаб.
Непотвърдени данни от интернет също предполагат, че Mercedes планира да представи електрическа версия на своя G-Class SUV, чието потенциално име е EQG.
През май Mercedes обяви, че обединява своите глобални маркетингови и комуникационни дейности в едно звено под ръководството на Бетина Фецер, маркетинг директор на автомобилния производител.
Целта на реорганизацията е да се постигне еднакво глобално присъствие за корпоративната марка Mercedes и нейните продуктови марки, изтъква автомобилният производител.
Калениус заяви в интервю за Automotive News Europe, че Daimler планира да разработи модел за продажба чрез агенции в редица европейски страни.