fallback

Интелигентното зареждане на електромобили може да охлади мрежата през лятото

Британски стартъп е създал приложение, с което да се регулира зареждането на електромобилите в зависимост от натоварването на мрежата

19:47 | 29.06.21 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

С настъпването на летните горещини, които натоварват до краен предел електрическата мрежа, Независимият системен оператор на Калифорния, занимаващ се с щатския пазар на електроенергия, предприема драстична стъпка на 16 юни – иска от собствениците на електромобили да зареждат своите превозни средства преди 17:00 ч. или след 22:00 ч., пише Bloomberg. 

Автомобилите и камионите, използващи батерии с идеята да подпомогнат борбата срещу изменението на климата, иронично изострят прекъсванията на електрозахранването по време на горещите месеци. За щастие обаче има по-добър вариант от това да издърпате щепсела им.

Лондонският стартъп ev.energy продава софтуерна платформа, която налага контрол върху зареждането на даден електромобил. Включете вашия Tesla в 17:30 ч. в горещ летен ден и системата няма да започне да го зарежда до 2 ч. през нощта.

Системата на ev.energy се свързва с компаниите за комунални услуги, електроразпределителните дружества и мрежовите оператори, за да прогнозира търсенето и да определи подходящия момент за зареждане на своята мрежа от около 20 хил. превозни средства. Приложението намалява въглеродните емисии, свързани с процеса по зареждане на превозните средства, с 20%.

„Знам, че това е клише, но (приложението) е печалба за клиента, печалба за компаниите за комунални услуги и печалба за нас“, казва съоснователят и главен изпълнителен директор на стартъпа Ник Уоли. „И не забравяйте голямата цел - да получим по-бърза декарбонизация на транспорта и електрическата мрежа“, добавя той.

Системата, която дава приоритет на зареждането, когато в мрежата постъпва повече енергия от вятърни и соларни мощности, ще отчита и домашните фотоволтаици.

За три години ev.energy е подписала споразумения с 16 енергийни компании в Австралия, Европа и САЩ, като същевременно лицензира своя софтуер за компании, които произвеждат автомобили и хардуер за зареждане на превозни средства.

Основното предизвикателство пред стартъпа е да се наложи при комуналните дружества. Много от тези компании намират за по-лесно да моделират и обслужват търсенето на енергия, когато потреблението е достатъчно статично.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:32 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още