Honda стана първият японския производител, който публично обяви пълен отказ от продажбата на бензинови и дизелови автомобили през 2040 година. Компанията обеща да изпревари другите производители с внедряването на нови технологии.
Към момента едва 1% от автопарка в Япония е от електрически превозни средства, което е много по-малко от най-големия пазар в света - Китай (6%). По данни на Bloomberg обаче световните продажби на коли на ток ще скочат рязко – от 3,1 млн. през 2020 година до 14 млн. през 2024 година.
Новата електрическа стратегия на Honda включва и нейното най-силно подразделение – мотоциклетите. Компанията планира да представи три нови двуколесни превозни средства на ток до 2024 година, както и цели 10 електромобила до 2024 година. От Honda обявиха, че са готови да влязат в алианс с други производители, за да изпълнят целта си до 2040 година.
В компанията вече взимат сериозни мерки за намаляване на разходите, като спестените пари ще бъдат инвестирани в електрификация. Вече бившият генерален директор Такахиро Хачиго взе решение за закриване на няколко завода, за съкращаване на моделната гама и за напускане на световния шампионат във Формула 1 в края на сезона 2021 година.
Кои са критиците към стратегията на Honda вижте в продължението на материала в Automedia.bg.