fallback

Въпреки кризата с чиповете Volkswagen потвърди прогнозата си

Желаните чипове предизвикват надпревара не само между различните индустрии, но и сред марките в самия концерн

15:53 | 22.06.21 г.
Автор - снимка
Създател

Германският автомобилен концерн Volkswagen се придържа към прогнозата си за годината въпреки продължаващия недостиг на чипове. Диапазонът на оперативния марж от 5,5 до 7 процента, обявен от групата по-рано през годината, още е валиден, заяви говорител във вторник.

Основната марка VW също остава вярна на досегашната си прогноза за 3 до 4 процента оперативна възвръщаемост за 2021 г. Броят на превозните средства, които не могат да бъдат произведени поради липсата на компютърни чипове, не позволява да се правят заключения относно доставките. „За щастие, досега успяхме значително да ограничим отрицателното въздействие върху нашите клиенти и по този начин върху доставките, например чрез продажба на складови превозни средства и други мерки“, поясняват от компанията пред DPA.

Какви последици ще има кризата с дефицита на чипове върху производството и доставките до края на годината не може да бъде надеждно прогнозирано, обясниха от VW.

Според Business Insider базираната във Волфсбург компания в момента очаква загуба на производство от над 800 хил. автомобила. Компанията заяви, че в миналото вече е посочила ясно, че недостигът на чипове е довел до шестцифрен брой непроизводствени превозни средства. Няма коментар за данни, надхвърлящи този брой.

Директорът по покупките на Volkswagen Мурат Аксел наскоро заяви в интервю, че глобалният недостиг на компютърни чипове вероятно ще продължи по-дълго.

„В момента достигнахме най-ниската точка. Изправени сме пред най-тежките шест седмици“. Според него най-лошото ще свърши през третото тримесечие. Независимо от това около 10 процента от чиповете ще липсват и в дългосрочен план, тъй като не се произвежда достатъчно в световен мащаб. Дефицитът на полупроводници в целия бранш вече принуди няколко производители на автомобили временно да спрат производствените си линии.

Желаните чипове предизвикват надпревара не само между различните индустрии. За недостига на стоката възниква битка дори и в рамките на Volkswagen Group. Изглежда, че има явен губещ: Според информация на Business Insider около 600 хил. от непроизведените 800 хил. автомобила са от марката VW.

Поради големия брой шефът на марката Ралф Брандщетер е подложен и на нарастващ вътрешен натиск. Близки до него мениджъри поясняват, че предвид обстоятелствата той може да се похвали с успешна половин година. Решението в концерна, с което се разпространяват чиповете, предпочита марките с висок марж Porsche и Audi. „Брандщетер не може да удари по масата и да завалят чипове“, казва мениджър на VW.

По информация на Business Insider марката е инициирала дискусии за пълното спиране на производството на Seat, така че основната марка VW да разполага с повече полупроводници. От компанията твърдят, че досега не е имало структурно приоритизиране на отделни марки и че чиповете се разпределят стриктно според пропорционалното представителство. Големият брой на непроизведените коли с марката VW е свързан с много специфичен чип за сервоуправление на автомобили за китайския пазар, който почти не се предлага.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:23 | 07.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още