Германският автомобилен концерн Volkswagen Group очаква недостигът на полупроводници да бъде смекчен през третото тримесечие макар да признава, че затрудненията с доставките ще се задържат в дългосрочен план, съобщава Ройтерс.
В момента проблемът е достигнал своя пик, посочва Мурат Аксел, член на борда на директорите на VW, в интервю за Handelsblatt. „Изправени сме пред най-тежките шест седмици“, добавя той.
Аксел очаква недостигът да се задържи в дългосрочен план, тъй като изграждането до производствен капацитет отнема до две години. VW ще се подготви за бъдещите нарушения при доставките, като увеличи запасите си от чипове, добавя той.
Автомобилните концерни и производителите на електроника остават силно засегнати от недостига на чипове в глобален план. Дефицитът е изтрил 100 хил. автомобила от производството на най-голямата автомобилна компания в Европа, заяви през март ръководителят на Volkswagen Херберт Дийс, добавяйки, че групата няма да може да компенсира това до края на годината.
Германската индустрия се включи в борбата срещу недостига на полупроводници, като в началото на месеца Robert Bosch откри завод за производство на чипове в Германия на стойност 1 млрд. евро с фокус върху електрическата мобилност и автономните превозни средства. Фабриката, която е разположена в производствения хъб на доставчика край Дрезден, е въведена в експлоатация в момент на силно ограничение при доставките за автомобилните концерни и ще помогне на Bosch да обслужва директно тези компании и по-рядко да разчита на производители от трети страни.
От компанията предупреждават, че доставките на полупроводници за автомобилния сектор вероятно ще останат ограничени до 2022 г. „Предстоят ни трудни месеци и ситуацията може да остане напрегната до 2022 г.“, предупреди главният изпълнителен директор на Bosch Волкмар Денер.
В същото време Вашингтон обяви подкрепа за индустрията на полупроводниците в размер на 52 млрд. долара, която трябва да стимулира изграждането на до 10 фабрики в САЩ, които да диверсифицират сектора спрямо външни доставчици като Китай.
Според изследване на AlixPartners прогнозираните щети, нанесени от недостига на глобалната автомобилна индустрия ще достигат 110 млрд. долара на фона на очакваните 3,9 млн. превозни средства, които концерните ще изгубят от своето производство.