Най-големият европейски автомобилен концерн Volkswagen AG иска да предостави на клиентите си възможност да отключат предварително инсталирани функции или да поръчат допълнителни услуги за модели, включително за новия електрически кросоувър ID.4, съобщава Automotive News Europe.
Купувачите на напълно електрически автомобили с марка Volkswagen скоро ще могат да надграждат софтуерно своите автомобили с различни актуализации и да прехвърлят личните си настройки между различните автомобили - услуга, която се очертава като нов начин за осигуряване на допълнителни приходи за концерна по подобие на стратегията на американския конкурент Tesla.
Използването на модулни софтуерни системи в новите автомобили е един от аспектите на стратегията за ускоряване на цифровизацията на автомобилния производител.
Volkswagen иска да даде на клиентите възможност да отключат предварително инсталирани функции или да поръчат допълнителни услуги, вариращи от отопляеми седалки до навигационни системи.
„В бъдеще нашите клиенти ще купуват, дават под наем, споделят или наемат автомобили само за един уикенд и ние можем да използваме софтуер, за да им предоставим безжично всичко, което им е необходимо“, изтъква шефът на продажбите на едноименната марка Клаус Зелмер. „Семейството ID е проектирано за по-нататъшно развитие, с безжични актуализации за подобряване на производителността на софтуера и приспособяването му към нуждите на нашите клиенти“, добавя още той.
В отделно интервю пред вестник Die Welt Зелмер посочва, че Volkswagen може да предложи автономно шофиране на базата pay-per-use.
"Предполагаме цена от около седем евро на час. Така че, ако не искате да шофирате в продължение на три часа, можете да платите 21 евро, за да го направите", споделя Зелмер пред вестника.
Volkswagen заяви, че първият безжичен достъп ще бъде наличен за клиенти на автомобилите ID преди края на лятото.
Зелмер посочва, че вижда потенциала за трицифрено покачване на продажбите заради новата услуга.
Зелмер признава, че компанията трябва да се фокусира върху софтуерните разработки и да стане по-ориентирана към клиентите, посочвайки проблемите около пускането на софтуера за най-новите версии на Golf и ID.3.
Компанията планира да предложи допълнителни модели, за да разшири своята услуга за споделяне на автомобили WeShare, която в момента действа в Германия, на пазари като Италия, Франция и Испания.