fallback

Apple преговаря с китайски концерни за производство на батерии за електромобили

Технологичният концерн води дискусии с CATL и BYD, като едно от условията е доставчиците да обособят производствени мощности в САЩ

14:36 | 08.06.21 г.

Американският технологичен гигант Apple е в начален етап на преговори с китайските концерни Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и BYD за доставката на батерии за електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.

Не е ясно дали ще бъде постигнато споразумение с някоя от компаниите.

Едно от условията за сътрудничество с Apple е потенциалният партньор да изгради производствени съоръжения в САЩ, добавят източниците.

CATL, основен доставчик на батерии за редица големи автомобилни производители, включително за лидера в сегмента на електромобилите Tesla, не е склонна да изгради американска фабрика поради политическото напрежение между Вашингтон и Пекин, както и заради опасенията относно по-високите разходи. 

За момента не е ясно дали Apple не разговаря и с други потенциални доставчици.

Производителят на iPhone все още не е направил официално изявление за плановете си за изграждане на интелигентен автомобил и отказва да коментира темата. CATL, най-големият производител на батерии за електромобили в света и BYD, четвърти по големина, също се въздържат от коментар.

Apple подкрепя използването на литиево-железни фосфатни батерии, които са по-евтини за производство, тъй като използват желязо вместо никел и кобалт, които са по-скъпи за добив и преработка, коментират източниците.

Компанията работи върху технология за автономно шофиране, като се очаква производството на превозното средство да стартира около 2024 г., припомня Ройтерс.

Новината за преговорите с китайските доставчици се появява в момент, когато американското правителство се стреми да привлече повече инвестиции в местното производство на електромобили и да стимулира производителите в САЩ да се конкурират успешно с китайските им съперници.  

Предложеният от американския президент Джо Байдън инфраструктурен план за 1,7 трилиона долара включва и бюджет от 174 млрд. долара за стимулиране на вътрешния пазар на електрическите автомобили чрез данъчни облекчения и безвъзмездни средства за производителите на батерии наред с други стимули.

Много производители на батерии увеличават производството, за да отговорят на нарастващото търсене в световен мащаб, докато автомобилните концерни ускоряват своя преход към електрическа мобилност, за да се съобразят с по-строгите правила за емисиите на въглероден диоксид.

Очаква се бизнесът на китайските производители на батерии да нараства с по-бързи темпове спрямо своите чуждестранни конкуренти, благодарение на продължаващото разширяване на най-големия автомобилен пазар в света, посочва SNE Research.

Ройтерс съобщи миналата седмица, че CATL планира изграждането на нов голям завод за батерии в Шанхай, като продължава да се развива бързо, с което ще затвърди лидерството си като доставчик номер 1 в света. Фабриката ще бъде близо до китайските производствени операции на Tesla.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:24 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още