Електромобилите трябва да се карат повече, да се задържат по-дълго време при един собственик, отколкото автомобилите с конвенционални двигатели, за да се постигне ефектът, за който се надяват правителствата. Това коментира анализаторът Саймън Пауъл от Jefferies пред CNBC.
Според него при производството на електромобилите се отделят големи количества въглероден диоксид. Електромобилите са и по-тежки от своите бензинови или дизелови събратя.
"Излизайки от завода, те вече са изостанали", коментира Пауъл.
За производството на електромобил е нужна повече стомана, спирачните дискове са по-големи, батериите им са по-тежки, коментира още анализаторът.
Относително по-високото тегло на електромобилите е факт, тъй като производителите се фокусират основно върху пробега им. Инфраструктурата за зареждане все още не е добре развита, за разлика от мрежата на конвенционалните бензиностанции в световен мащаб.
Проблемът с "вградените емисии" може да бъде решен с позеленяването на производството на метали - например, ако при производството на стомана се използва зелен водород. Но според Пауъл това е голямо предизвикателство по целия свят.
Днес металите се преработват основно с помощта на коксови въглища, а използването на екологични способи е по-ресурсоемко и по-скъпо.
Предизвикателство са и батериите за електромобилите. Ако технологиите позволят енергийните клетки да бъдат по-енергийно ефективни, то тогава и теглото им, а и потенциалният емисионен товар ще бъдат по-малки.