fallback

Hyundai свива своята гама от конвенционални автомобили заради електрификацията

По този начин концернът ще освободи ресурси, нужни за развитието на технологии като батериите и водородните горивни клетки

16:29 | 27.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Южнокорейският автомобилен производител Hyundai Motor Group ще намали броя на своите модели с двигатели с вътрешно горене, за да освободи ресурси за инвестиции в електрически превозни средства, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с политиките на концерна.

Този ход ще доведе до 50-процненто понижение в броя на моделите на Hyundai, задвижвани с изкопаеми горива, като стратегията е одобрена от ръководството още през март.

"Това е важен бизнес ход, който преди всичко позволява ресурсите за научноизследователска и развойна дейност да се съсредоточат върху останалото: електрически двигатели, батерии, горивни клетки", изтъква един от източниците.

Компанията посочва в имейл до Ройтерс, че ускорява плановете си за преход към по-екологични превозни средства, използващи батерии и водородни горивни клетки. 

Автомобилният производител добавя, че има за цел постепенно да разшири предлагането на електромобили на ключови пазари като САЩ, Европа и Китай с цел пълна електрификация до 2040 г.

Hyundai Motor Group, която включва Hyundai Motor, Kia и Genesis, планира да увеличи годишните продажби на електромобили до около един милион броя до 2025 г., като по този начин делът ѝ на глобалния пазар на електрически превозни средства ще нарасне до 10%.

Изправени пред затягане на целите за емисиите на въглероден диоксид в Европа и Китай, всички големи производители на автомобили вече ускоряват своя преход към електромобили.

Огромните разходи за разработване на електрически двигатели и увеличаването на пробега на превозните средства с батерии карат някои концерни да смятат, че дните на конвенционалните автомобили вече са преброени.

„Hyundai спря да разработва нови силови агрегати за автомобили с двигатели с вътрешно горене“, изтъква един от източниците.

Френският концерн PSA Group заяви през ноември, малко преди да се слее с Fiat Chrysler Automobiles, за да образува Stellantis, че вече не инвестира в двигатели с вътрешно горене.

Германският му конкурент Daimler наскоро преработи своите двигатели с вътрешно горене, като ръководителите на компанията смятат, че новото поколение ще ускори процеса на електрификация.

Някои автомобилни компании вече обявиха плановете си да станат напълно електрически, като шведската Volvo, собственост на китайския концерн Geely, заяви, че ще постигне това до 2030 г.

В същото време вторият по големина американски автомобилен производител Ford обяви, че продуктовата му гама в Европа ще бъде напълно електрическа до края на това десетилетие.

За Hyundai, която заедно с Kia сформират една от десетте най-големи автомобилни групи в света, ходът е особено важен, тъй като компанията разполага с широка гама от технологии.

Концернът ще финализира стратегията си за преминаване към напълно електрически модели през следващите шест месеца, добавят източниците.

През април Hyundai заяви, че ще намали броя на своите бензинови модели в Китай до 14 от 21 до 2025 г., като същевременно ще пуска нови електрически модели всяка година, започвайки от 2022 г.

През февруари групата заяви, че вече не води преговори с Apple за разработване на автономен автомобил за американската технологична компания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:50 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още