Германските автомобилни концерни BMW AG и Volkswagen AG могат да бъдат наказани с по-малки глоби от първоначално предвидените във връзка с тайното споразумение между производителите за блокирането на внедряването на технология за понижаване на количеството емисии от автомобилите им, съобщава Automotive News Europe, като цитира източник, запознат с темата.
Това е случай, който не е свързан със скандала с манипулирането на данните за изгорелите газове от дизеловите автомобили, станал известен като „Дизелгейт“, който коства на Volkswagen над 31 млрд. евро.
Европейската комисия (ЕК), която обвини BMW, Daimler и Volkswagen, че между 2006 г. и 2014 г. са имали картелно споразумение за възпрепятстване конкуренцията при технологиите за редуциране на емисиите, вероятно ще наложи глоби на концерните преди лятната пауза, съобщава Ройтерс.
Според ЕК задкулисните договорки включват марките BWM, Daimler, Volkswagen, Audi и Porsche.
Разследването се съсредоточава само върху системите за селективна каталитична редукция, които намаляват азотните оксиди в състава на емисиите на изгорели газове от дизеловите автомобили чрез инжектиране на течен реагент AdBlue (воден разтвор от 32,5% карбамид и 67,5% деминерализирана вода) в потока на отработените газове.
През 2019 г. ЕК заяви, че германските автомобилни производители са се договорили да ограничат размера на резервоарите с AdBlue между 2006 г. и 2014 г. Регулаторите отхвърлиха твърденията, че групата е отложила инсталирането на нови по-ефективни филтри за улавяне на твърдите частици от изгорелите газове при бензиновите автомобили между 2009 г. и 2014 г.
Комисията заяви, че разследването продължава и отказва допълнителни коментари.
През 2019 г. германското правителство наложи глоба в размер на 100 млн. евро на BMW, Daimler и Volkswagen заради незаконни действия при покупката на стомана в периода 2004-2013 г.