На фона на разработването на летящи автомобили, които се приближават към търговско приложение, Япония ще започне работа по ново законодателство още през следващия месец, за да позволи наличието на пътници на вертикално излитащите и кацащи превозни средства на световното изложение в Осака през 2025 г., съобщава Nikkei Asia Review.
Японското правителство очаква летящите автомобили да завладеят въздушното пространство над градските райони до следващото десетилетие. То иска да използва изложението в Осака, за да популяризира най-модерните технологии и да начертае пътя за тяхното реално приемане.
Летящите автомобили могат да излитат и кацат вертикално без необходимостта и разходите за изграждане на писта, което ги превръща в удобен транспорт за района на Юмешима, изкуственият остров, на който ще се проведе изложението през 2025 г.
Очаква се събитието да включва както пилотирани, така и автономни летящи автомобили от няколко производителя, които присъстващите ще имат възможност да изпитат сами.
Но за момента въпросните превозни средства за класифицирани от закона в Япония като самолети и ще е необходимо ново законодателство, което да позволи тяхната експлоатация.
Публично-частна работна група ще стартира дискусии още през юни, за да изготви план за използването на превозните средства по време на събитието, включително подробни правила относно площадките за излитане и позволената височина, до която могат да достигат летящите автомобили.
Министерството на икономиката, търговията и промишлеността и организаторите на изложението ще участват в дискусията, която също се очаква да включва транспортното министерство, властите в Осака и производители като Toyota Motor, базираната в САЩ Joby Aviation и германската Volocopter.
Летящите автомобили се считат за решаваща част от облекчаването на трафика в градовете. Очаква се те да се използват и като въздушни таксита за превоз на пътници между градовете, в туризма и в редица други приложения. Япония предвижда използването на летящите коли най-вече за превоз на товари от 2023 г.
Все пак страната изостава от САЩ, Китай и Европа що се отнася до разработването на подобни превозни средства. Joby Aviation успя да набере 394 млн. долара от Toyota, придобивайки бизнеса на Uber Technologies за летящи таксита. В същото време Volocopter планира да въведе в търговска експлоатация свои въздушни таксита в Сингапур до 2023 г.
През лятото на 2020 г. за първи път в Япония беше показана летяща кола с батерия, като разработчикът на технологията SkyDrive планира нейната търговска реализация през 2023 г.
От компанията твърдят, че плановете ѝ се различават от тези на нейните конкуренти, защото се надява да включи и колела към своето превозно средство, така че то да може да се вкарва в домашен гараж. По думите на SkyDrive летящата ѝ кола заема място колко два леки автомобила.
Целта на фирмата е да пусне услугата в Осака през 2023 г.
Междувременно китайският стартъп EHang обяви миналата година, че изгражда съоръжение за масово производство на летящи автомобили. Morgan Stanley прогнозира, че глобалният пазар на автономни градски самолети може да достигне стойност от 1,5 трилиона долара до 2040 г.