Съобщенията на главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск за технологията на превозни средства без шофьори невинаги „съвпадат с инженерната реалност“, става ясно от бележките за срещата на калифорнийската Агенция за моторни превозни средства, предава CNBC.
Служителите на Tesla, включително директорът на компанията за автопилотиране Си Джей Мур и асоциираният генерален съветник Ерик Уилямс, не можаха да потвърдят пред регулаторите в Калифорния, че Tesla ще бъде в състояние да произведе наистина автономно превозно средство тази година въпреки указанията на главния изпълнителен директор, че това е възможно.
В разговор с анализатори след представянето на финансовите резултати през януари Мъск заяви, че е „силно уверен, че тази година колата ще може да се движи сама с надеждност, надвишаваща човешката“.
На церемонията по награждаването на германското издателство Axel Springer през декември Мъск каза: „Изключително уверен съм, че ще постигнем пълна автономия и ще я пуснем (колата - бел. ред.) в клиентската база на Tesla през следващата година“. Модераторът го попита дали говори за „Ниво 5“, или технология напълно без шофьор, Мъск кимна и каза: „Да, да“.
Екип от калифорнийската Агенция за моторни превозни средства е разпитала служителите на Tesla за съобщенията на Мъск относно автономността от Ниво 5 по време на среща на 9 март.
Регулаторите на агенцията пишат в бележките си на срещата, че тя е „помолила Си Джей да коментира, от инженерна гледна точка, посланията за Мъск за възможността за постигане на Ниво 5 до края на годината“.
Бележките продължават: „Туитът на Илон не отговаря на инженерната реалност за Си Джей. В момента Tesla е на ниво 2“.
В своята бележка агенцията има предвид Си Джей Мур. Технологията от Ниво 2 се отнася до система за подпомагане на водача, която не е автономна, а вместо това изисква водачът да остане на седалката си, готов да управлява колата по всяко време.
Мъск често е рекламирал пълната функционалност на компанията за самоуправление или FSD и бета версията ѝ в Twitter, както направи в поредица от туитове на 6 март.
Due to high levels of demand for FSD Beta, adding “Download Beta” button to Service section of car display in ~10 days https://t.co/D6M3ZiMarG
— Elon Musk (@elonmusk) March 6, 2021В последващо писмо до Tesla на 21 април Мигел Акоста, шеф на клона за автономни превозни средства на калифорнийската Агенция за моторни превозни средства, предупреди производителя на електрически превозни средства, че трябва да съобщава щателно правилното използване и ограниченията на своите системи, докато разширява бета версията на своя софтуер за повече шофьори.
„Както Tesla е наясно, неразбирането на обществото относно границите на технологията и нейната злоупотреба може да имат трагични последици“, пише Акоста.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата откри повече от две дузини разследвания за катастрофи, свързани с Tesla. Националният съвет за безопасност на транспорта предупреди, че Tesla използва шофьори по обществени пътища, за да тества усъвършенстваните автономни функции, и призова Националната агенция по безопасност на трафика да издаде по-строги насоки около технологията.