fallback

BMW очаква ръст на възвращаемостта през годината въпреки проблемите с доставките

Повишаването на цените на суровините може да помрачи положителната тенденция при германския концерн

10:50 | 07.05.21 г.

Германският автомобилен концерн BMW AG очаква възвръщаемостта на автомобилния му бизнес да се увеличи през тази година, въпреки че нарастващите цени на суровините представляват риск за печалбата, съобщава Bloomberg.

Възвръщаемостта при основните операции, свързани с производството на автомобили, вероятно ще достигне горния край на очаквания диапазон от 6% до 8%, заяви базираната в Мюнхен компания. 

Въпреки че маржът при автомобилния бизнес на BMW нараства с 9,8% през първото тримесечие, производителят предупреждава, че повишаването на цените на суровините може да окаже забавящ ефект занапред.

„Продължаваме да рационализираме нашите процеси и структури, за да повишим ефективността“, заяви главният финансов директор на BWM Николас Петер.

След като печалбата на концерна за първото тримесечие надмина очакванията на анализаторите, подкрепена от силното търсене в Китай, BMW вече започна да усеща напрежението във веригите на доставка, свързано с недостига на чипове и повишените цени на суровините, които имат отношение към производството на тези компоненти. Очаква се недостигът на полупроводници да се задържи до края на тази година, съпътстван от временни прекъсвания на производството от страна на автомобилните концерни.

BMW успява да избегне до известна степен негативните ефекти от дефицита на компоненти, въпреки че компанията обяви миналата седмица, че ще съкрати смените в две свои предприятия в Англия и Германия. По-рано тази седмица Volkswagen AG и Stellantis NV предупредиха, че недостигът на чипове ще се задълбочи през второто тримесечие, докато Ford Motor Co. очаква проблемите с доставките да изтрият 2,5 млрд. долара от печалбата му.

Увеличените продажби на модели с висок марж като X5 и X6 помагат на BMW да повиши своята възвръщаемост през първото тримесечие. Автомобилният концерн разчита на силния китайски пазар и на икономическото възстановяване в САЩ, които подкрепят продажбите.

През първите три месеца на годината продажбите на BMW нарастват с над една трета до близо 637 хил. превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:54 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още