Американският автомобилен концерн Ford увеличи своя дял в производителя на твърдотелни батерии Solid Power - стъпка, която според Хау Танг-Тай, директор „Продукти и производство“ във Ford, ще подкрепи усилията на компанията да увеличи пробега на своите електромобили и да намали разходите.
Ford и BMW инвестираха 130 млн. долара в Solid Power, която разработва нова технология за твърдотелни батерии. Според Танг-Тай технологията ще предостави на Ford гъвкавост и ще свие размерите на батериите, което ще помогне на концерна да понижи разходите а оттам и цената на крайния продукт.
По неговите думи твърдотелните батерии играят важна роля в индустрията, тъй като предоставят по-високи нива на енергийна плътност спрямо литиево-йонните аналози. „За потребителите това означава по-голям обхват на превозното средство“, изтъква Танг-Тай в интервю за Associated Press.
По неговите думи твърдотелните батерии позволяват на автомобилите да станат по-леки, предоставяйки повече място за хора и техните вещи, вместо за батерии.
„Възможността да се намали цената на киловатчас ще ускори приемането на електрическите превозни средства“, коментира Танг-Тай.
Според него преходът от течен към твърд електролит дава по-добра проводимост. „Това дава възможност за по-голяма мощ и повече енергия“, посочва директорът.
Танг-Тай смята, че Solid Power е сред лидерите по отношение на тази технология.
„В началото на следващата година компанията ще ни достави батерии с капацитет от 100 ампер-часа“, посочва той.
Според Танг-Тай производственият процес на подобна батерия не се различава от този при литиево-йонните батерии, което означава, че производството няма да изисква инвестиции в ново оборудване.
„Смятам, че е напълно реалистично до края на това десетилетие да преминем изцяло към твърдотелни батерии“, изтъква Танг-Тай.