fallback

Seat: Кризата с чиповете е най-голямото изпитание, с което сме се сблъсквали

Volkswagen предупреди своите мениджъри да се подготвят за още по-голям удар върху производството през второто тримесечие заради кризата с доставките

13:09 | 26.04.21 г.

Недостигът на полупроводници в глобален мащаб, който помрачи автомобилната индустрия, докато тя се възстановява от кризата, свързана с коронавируса, е най-голямото предизвикателство, с което се е сблъсквала испанската марка Seat, заяви нейният президент Уейн Грифитс, цитиран от Financial Times. 

Германският автомобилен концерн Volkswagen AG, който притежава Seat, предупреди своите мениджъри да се подготвят за още по-голям удар върху производството през второто тримесечие заради недостига на чипове, съобщава Ройтерс.

"От доставчиците и от групата Volkswagen ни предупредиха, че ще се сблъскаме със значителни предизвикателства през второто тримесечие, вероятно по-големи от тези през първото тримесечие", изтъкна Грифитс.

Той определи недостига на полупроводници като "най-голямото предизвикателство", пред което се е изправяла компанията в момента.

Според Грифитс заводът на Seat в Марторел, близо до Барселона, работи при почти изчерпани запаси, като ръководителите решават кои автомобили да се сглобяват само след получени доставки на чипове.

Volkswagen заяви, че очаква предлагането на чипове да остане ограничено през следващите месеци, като добави, че не може да даде ясна прогноза за цялата година.

Германският концерн, най-големият в Европа по пазарен дял, ограничава производството със 100 хил. превозни средства заради проблемите с доставката на чипове, изтъкна главният изпълнителен директор на групата Херберт Дийс миналия месец, добавяйки, че Volkswagen няма да успее да компенсира недостига в рамките на тази година.

Миналата седмица втория по големина американски автомобилен концерн Ford обяви, че свива производството в редица свои съоръжения в Европа заради кризата с чиповете. Фабриката на компанията в Турция е преустановила производството от 19 април до 13 юни, като в същото време ще измести напред планираното лятно прекъсване. В същото време производството ще бъде спряно и в завода на Ford в Заарлуис, Германия, където се сглобява компактният Focus. По този начин се удължава петседмичното прекъсване, което стартира в края на февруари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:51 | 11.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още