Японският автомобилен концерн Honda Motor ускорява прехода си към електрически превозни средства в отговор на регулаторните и потребителски призиви да се откаже от производството на автомобили с двигатели с вътрешно горене и да се конкурира по-успешно с компании от ранга на Tesla Inc., пише Nikkei Asia Review.
Тошихиро Мибе, който пое поста на главен изпълнителен директор в Honda на 1 април, заяви, че до 2030 г. 40% от продажбите на нови автомобили на компанията на големите пазари ще представляват електрически или водородни превозни средства. До 2035 г. техният дял трябва да достигне 80%.
Според Мибе до 2030 г. Honda ще бъде „100% електрическа“ в Япония, въпреки че тук се включват и т.нар. хибридни превозни средства. До 2040 г. всички автомобили в островната страна, третата по големина икономика в света, трябва да бъдат или изцяло електрически, или да използват водородни горивни клетки.
Амбициозната стратегия, изложена от Мибе, илюстрира как японските автомобилни производители все по-ясно насочват фокуса си към електрификацията, въпреки че бяха изпреварени от други конкуренти.
През 2020 г. Honda пусна в продажба своя първи електрически кросоувър в Япония и Европа, като планира да продава от него годишно по едва 10 хил. броя на европейския пазар и 1000 на местна почва. Това е малка част от глобалните продажби на концерна за 2020 г., които възлизат на 4,4 млн. броя.
Конкурентът Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен производител по пазарен дял за 2020 г., чиято стратегия се фокусира предимно върху хибридните автомобили, направи революционна крачка в посока на електрификацията в понеделник (19 април), като заяви, че ще пусне 15 модела електромобила в глобален мащаб до 2025 г.
Мибе изложи стратегията на Honda по време на своята първа пресконференция. Той ръководи последните инициативи на компанията относно електромобилите, взимайки участие в сключването на съюза между японския концерн и американския автомобилен производител General Motors. Миналия април двете компании обявиха, че ще разработват съвместно електромобили, които ще се произвеждат в завод на GM Северна Америка.
През 2016 г. бившият изпълнителен директор на Honda Такахиро Хачиго разкри целта за електрификация, според която две трети от глобалните продажби на концерна трябва да представляват електромобили до около 2030 г., като тук фокусът е насочен предимно към хибридните автомобили.
Миналият октомври Хачиго посочи, че компанията ще се стреми към въглероден неутралитет до 2050 г.