fallback

Пазарът на нови автомобили у нас не е стабилен като в Западна Европа

Българският пазар на нови автомобили падна с 37% през мината година в сравнение с 24-процентен спад за Европейския съюз, казва Асен Асенов от "Авто Юнион"

21:26 | 22.04.21 г.

България е предимно пазар на употребявани автомобили, а пандемията засили тази тенденция. Това заяви Асен Асенов, изпълнителен директор на "Авто Юнион", в предаването “Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.

„Преди пандемията съотношението между нови и употребявани автомобили беше 1:5, сега то е 1:7. Нагласите на потребителите се промениха и те са към по-употребявани автомобили, които са и по-евтини”, каза Асенов. Сред причините за това са и липсата на стимули за покупката на нов автомобил у нас, както и липсата на технически прегледи, които да спират от движение някои автомобили.

Според Асенов положителна тенденция е, че все повече хора вече се обръщат към компаниите за продажба на нови автомобили, които имат сегменти за сертифицирани употребявани коли с “малък пробег, доказана история и проверени”.

“Българският пазар на нови автомобили падна с 37% през мината година в сравнение с 24-процентен спад за Европейския съюз. Пазарът на нови автомобили у нас не е толкова стабилен, колкото в Западна Европа”, коментира той.

Асенов отбеляза, че през миналата година намаляват и корпоративните продажби, които иначе държат около 70-процентен дял от пазара на нови автомобили, отчасти заради дистанционната работа.

Той добави, че слабите очаквания за туристическия сезон у нас се отразяват значително на автомобилния сектор заради пониженото търсене на коли за отдаване под наем и заради по-слабите приходи на заетите в туризма в края на сезона. “Пазарът у нас изостава значително и е далеч от пълно възстановяване”, смята Асенов.

Луксозните спортни коли не се вписват в пътната ни инфраструктура. Спортният автомобил обаче не е единственият, който ползват клиентите на Ferrari в повечето случаи. 

"Профилът на купувачите на луксозни автомобили у нас е идентичен - това са хора с дебели банкови сметки. Има и колекционери", коментира гостът.

По думите му купувачите на луксозни автомобили у нас са обикновено собственици на среден или голям бизнес със стабилни доходи, хора на мениджърски позиции, хора, развили и продали свой бизнес, напоследък все по-често и представители на ИТ сектора. 

Гостът разказа и за работата на компанията с Ferrari за създаването на представителство на автопроизводителя у нас.

Повече по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:37 | 10.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още