Оперативната печалба на южнокорейския автомобилен концерн Hyundai Motor нараства почти двойно през първото тримесечие спрямо година по-рано благодарение на силното търсене, съобщава Nikkei Asia Review. Компанията обаче предупреди, че глобалният недостиг на чипове помрачава перспективите за второто тримесечие.
Най-големият автомобилен производител в Южна Корея, пети по пазарен дял в световен мащаб, заяви, че оперативната му печалба достига 1,7 трлн. вона (1,5 млрд. долара) за периода януари-март, което е с 91,8% повече от същия период на миналата година.
Приходите от продажби на концерна нарастват с 8,2% до 27,4 млрд. вона, докато нетната печалба се увеличава със 175,4% на годишна база до 1,5 трлн. вона, тъй като стойността на дяловете му в други бизнеси се увеличава. Оперативната печалба отчита ръст от 32,1%, докато нетната нараства с 28,6 на сто спрямо предходното тримесечие, въпреки че продажбите се свиват с 6,3%.
Hyundai обяви силните резултати, докато се опитва да се справи с глобалния недостиг на полупроводници, който принуди много компании от автомобилната индустрия да редуцират временно производството и да съкратят част от своите служители.
В понеделник и вторник (19 и 20 април) Hyundai спря временно производството на своите седани Sonata и Grandeur в една от фабриките си заради липсата на чипове, което доведе до загуба на производство на 2050 автомобила. За втори път през седмицата и за трети път от месец насам Hyundai спира производствените линии в завода в Улсан, едно от трите негови съоръжения в Южна Корея.
Компанията прогнозира проблемите с недостига да се задълбочат през май, но добави, че е твърде рано да се направи прогноза за цялата година относно производството.
„Очакваме ситуацията с чиповете през май да се влоши спрямо април“, изтъква главният финансов директор на Hyundai Сео Кьон-хюн.
Ръководството на концерна призна по-рано този месец, че дружеството се сблъсква с проблеми, свързани с доставката на чипове.
Hyundai е поредната автомобилна компания, която изпитва затруднения от дефицита. Конкуренти като General Motors, Volkswagen, Ford, Fiat Chrysler, Toyota и Nissan предупредиха, че са били принудени да свият производството на някои свои модели, за да поддържат стабилна работата в своите съоръжения.
Hyundai обясни силните финансови резултати с увеличените продажби на автомобили, както и на подобренията, направени по отношение на продуктовата гама. Маржът на оперативната печалба се е увеличил до 6% през първото тримесечие от 3,4 на сто година по-рано.
Анализаторите очакват маржът на компанията в САЩ да се подобри допълнително през тази година, воден от продажбите на автомобили от марката Genesis, които нарастват почти трикратно на американския пазар.
Hyundai също обяви своята средносрочна и дългосрочна стратегия за електрическите превозни средства. Компанията заяви, че има за цел да увеличи продажбите на електрически автомобили до 160 хил. превозни средства, свързани с осем модела, през тази година спрямо 100 хил. автомобила при налични четири модела миналата година.