Приходите на френския автомобилен концерн Renault SA неочаквано спадат през първото тримесечие на годината, тъй като компанията изостава от своите европейски конкуренти при възстановяването от пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Приходите от продажби на Renault се свиват с 1,1% до 10 млрд. евро, като те не успяват да отговорят на очакванията на анализаторите от 10,14 млрд. евро приходи.
В същото време BMW AG и Daimler AG отчетоха в рамките на последните няколко дена ръст в приходите, надминавайки пазарните очаквания.
Зависимостта на Renault от европейския пазар и портфолиото му, доминирано от автомобили за масовия пазар, затрудняват възстановяването му от щетите, които пандемията нанесе през 2020 г.
Продажбите на автомобили в Европа се възстановяват по-бавно, отколкото тези в Китай, където Renault не разполага с толкова силно присъствие, колкото германските концерни Volkswagen AG, BMW и Daimler.
Френската компания успя да свие инвентара си с 26% от преди година до 487 000 автомобила в края на март.
През първото тримесечие Renault успява да продаде с 1,1% повече леки и лекотоварни коли в глобален мащаб. Въпреки че продажбите на електрическия модел Zoe спадат, компанията успява да отчете близо 10 000 заявки за своя нов кросоувър Dacia Spring. Електрическата гама на концерна се конкурира с моделите на Volkswagen и Stellantis.
Коронавирусът притиска допълнително Renault, добавяйки още главоболия към проблемите със свръхкапацитета и сътресенията в алианса с Nissan Motor Co.
Френският автомобилен производител взе държавен заем от 5 млрд. евро миналата година, гарантиран от правителството на Франция, а миналия месец продаде дела си в Daimler за 1,14 млрд. евро, за да запаси своя кредитен рейтинг.
Миналата година Renault отчете рекордна загуба, дължаща се най-вече на обезценки и разходите за преструктуриране в Nissan.
Главният изпълнителен директор Лука ди Мео представи план за подобряване на финансовото състояние на концерна през януари, който не се хареса на инвеститорите. Компанията се е насочила към марж на оперативната печалба от 3% до 2023 г. и най-малко 5% до средата на десетилетието в сравнение с възвръщаемостта от 4,8%, отчетена през 2019 г.
Renault също така обяви план за премахване на около 14 600 работни места в целия свят и намаляване на производствения капацитет с почти една пета в опит да редуцира разходите с повече от 2 млрд. евро.