Продажбите на електромобилите на Tesla Inc. в Калифорния отчитат чувствителен спад през първото тримесечие в сравнение със същия период от миналата година, водени от спада при регистрациите на Model 3, съобщава Ройтерс, позовавайки се на данни на Cross-Sell.
Най-големият производител на електрически превозни средства в света и най-голямата автомобилна компания по пазарна капитализация отчете рекордни доставки в глобален план за първото тримесечие, подкрепен от солидното търсене на по-евтини модели, което компенсира нарушените вериги на доставка при компонентите.
Регистрациите на Model S е Калифорния се свиват с 54 на сто до 8060 броя, докато продажбите на компактния кросоувър Model Y за първото тримесечие достигат 12 227 броя.
По-рано Tesla заяви, че Model Y се радва на силно търсене в Китай и бързо напредва по пътя към пълния си производствен капацитет в страната.
Данните също така показват, че регистрациите в Калифорния, витрина за представянето на производителя на най-големия му пазар - САЩ, са намалели от около 22 117 автомобила през четвъртото тримесечие на 2020 г. до около 21 520 превозни средства през първото тримесечие на 2021 г.
Общо регистрираните превозни средства през първото тримесечие в 22-та щата, от които Cross-Sell събира данни, възлизат на 44 502 броя, като Модел Y представлява повече от половината от регистрациите.
Очаква се Tesla, чиито акции поскъпнаха с повече от 700% през 2020 г., да представи своя тримесечен финансов отчет след края на редовната сесия на борсата в Ню Йорк на 26 април.
През първото тримесечие продажбите на Tesla в Китай достигат 34 635 превозни средства. Това е почти двойно повече спрямо продадените през февруари 18 155 електромобила на компанията на фона на честванията на Китайската нова година, които забавиха продажбите.
В същото време регистрациите в Китай през март се близо три пъти повече спрямо продажбите за същия месец на 2020 г., когато Китай все още се бореше с овладяването на местните огнища на коронавирус.