Германският производител на премиум автомобили BMW AG отчете печалба за първото тримесечие, която надмина очакванията на анализаторите, подкрепен от силното възстановяване на продажбите на всички свои основни пазари, водени от Китай, съобщава Bloomberg.
Печалбата на BMW преди лихви и данъци от автомобилния бизнес нараства до 2,24 млрд. евро спрямо 229 млн. евро преди година, изтъква базираният в Мюнхен концерн.
„Всички данни са над очакванията ни“, посочва Юрген Пипер, анализатор в Bankhaus Metzler.
Автомобилните производители се възползват от по-бързото възстановяване на търсенето, което започна в Китай. Миналата седмица Daimler AG отчети печалба за първото тримесечие, която също надмина пазарните прогнози, позовавайки се на силните продажби на основните пазари.
В глобален план доставките на автомобили на BMW и Mercedes-Benz нарастват до рекордно високи нива през първите три месеца на годината, водени от Китай, като значителен ръст отчитат и хибридните и електрическите автомобили.
Проблеми с доставките
Въпреки че автомобилната индустрия почти се е възстановила от щетите, нанесени през миналата година от пандемията от коронавирус, опасенията на производителите се изместиха към проблемите с веригата на доставка, тъй като недостигът на чипове продължава да помрачава производството.
Досега BMW успява да се справи с нарушените доставки, които принудиха редица други концерни да намалят или спрат временно части от производствените си операции. Компанията увеличи поръчките за полупроводници миналата пролет, след като азиатските пазари се възстановиха, но предупреди, че все още трябва да работи усилено, за да осигури достатъчно части за своето производство. Ръководителите на концерна заявиха, че са уверени, че могат да избегнат прекъсванията при производството през това тримесечие.
Печалбата на групата преди лихви и данъци достига 3,76 млрд. евро спрямо 798 млн. евро година по-рано.
BWM очаква годишната печалба да бъде значително по-висока от миналогодишната, залагайки на „солидното“ увеличение на доставките.
Възвръщаемостта от автомобилното производство нараства почти двойно на годишна база между 6% и 8%. Според BMW маржът на оперативната печалба през първото тримесечие при автомобилния бизнес се увеличава до 9,8% от 1,3% преди година.