Основателят и главен изпълнителен директор на американския производител на електрически превозни средства Tesla Inc. Илон Мъск отхвърли ккавато и да е вина на компанията му в катастрофата с Mode S в покрайнините на Хюстън, в която загинаха двама мъже. Той написа в Twitter, че асистиращата шофьора система Autopilot не е била активирана, съобщава Bloomberg.
Информацията от електромобила, която е възстановена досега, показва, че системата не е била активирана и че собственикът на превозното средство не бил закупил опцията „Пълно самоуправление“, за да подобри нейната функционалност, изтъква Мъск.
мъск
Единият от загиналите е бил на предната пътническа седалка, а другият - на задната седалка на автомобила Tesla, който е пътувал с висока скорост по завой, преди да се удари в дърво, поясняват полицаи от окръг Харис. На аварийните служби са им били нужни около четири часа и около 121 хиляди литра вода, за да потушат пожара, който е обхванал електрическото превозно средство, казва полицай Марк Херман.
„Получихме няколко сигнала за пожар в гората“, споделя Палмър Бък, шеф на местната пожарна служба. „Когато пристигнахме, превозното средство беше обхванато от пламъци. Нямаше никой зад волана“, добавя той.
Катастрофата е станала близо до луксозния жилищен комплекс The Woodlands, разположен на около 50 км северно от Хюстън.
Фактът, че не е имало водач на шофьорската седалка, предизвика множество спекулации относно въпроса дали системата Autopilot е функционирала, или е използвана неправилно.
Tesla обяви, че асистентът, който е предназначен да помага на водача предимно по време на пътуване по магистрала, не замества шофьорите и изисква „активното наблюдение на водача“.
В понеделник Националната администрация за пътищата и пътната безопасност (NHTSA) и Националният съвет по транспортна безопасност (NTSB) стартираха разследване на катастрофата. Новината доведе до спад в цената на акциите на Tesla от 6,5 на сто преди да завърши редовната търговия с понижение от 3,4 на сто до 714,63 долара за акция.
Въпреки че от Tesla не пожелаха да коментират темата, туитовете на Мъск се приемат като ясен отговор от страна на концерна.
Мъск написа, че всяка седмица компанията прави актуализации в технологията Autopilot и планира да пусне абонаментна услуга „Пълно самоуправление“ - функция, която в момента все още се тества като бета версия.
преди 3 години технологията ДВГ е била използвана първо във война чрез парния двигател. Предлаган дори на Наполеон. А количките са почнали кат електрически такива. обаче7 ниско кпд и т.н. ДВГ Побеждава и там. Нема електирчески пробив в технологично напреднала и побежгдаваща армия - досегща. Лъжите на Мъск са насочени към технобълъците и се усилват от разните му там управлеващи, които е убедил, че ако сички афтомобили са на ток - ше дишат чистк въздух и ше имат купища пари от превъртането на играта. ама ей на, елитарните лъжи не фащат дикиш при масовия юзър и там, където си требва истинска сила и мощ за победа. купи си тесла, немам против. ама що да агитираш другите, това не го разбирам.....освен ако им имаш зъб и ги мразиш, де отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години абе.. редко тъъъп, колко години след появата на автомобила е започнало неговото ползване във военни действия ? ... с миксер също не се воюва, е и ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Инъче електричката си е бъдещето за момента. Освен нещо ако не напреднат с водородните коли или нещо друго по евтино. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Така е, не случайно забраниха в Китай с Тесла да приближаваш военни обекти :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години дефекта в технологията е следният: С ЕЛЕКТРИЧКИ НИКОЙ НЕ ВОЮВА! А НОВОТО, ЧИТАВОТО, ПЕРЕСПЕКТИВНОТО СЕ ИЗПОЛЗВА И ВНЕДРЯВА ПЪРВО ТАМ! ЗНАЧИ!"Технологията" е създадена, за да обере допълнително разни гъзари, еконещоситам и секви *** с пари. Има и още един недостатък: с един дизлеляк от 5 бона и иван-шофьорчета за 500 на месец наеш калка години ше карам за доста под 200 бона? колкото ти иска дърварят тесларов. требва само да си плюем на соцялното реноме и да знам, че колата ми, не винаги ше осигурява чукането. Отърваваш се от егото и соцялноприемливото и оппаааа................виждаш нещата квито са в същност. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години мда ... където има големи пари , винаги има желание за някаква манипулация в нечия посока , дето не е много в полза на обикновенните потребители ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години google -- > diesel fires BMWкеф ти клипчета кеф ти новини ... да не ти пиша и за други марки , че ще се разочароваш от колите ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години тва че се палят електричките често е дъфка ... на теслата ги пускат веднага катастрофите ... :))) ... щото ги настъпи здраво ... статистиката на застрахователите и пожарникарите е друга в усато ... дизелите и бензините се палят едно 50-60 пъти повече ... говоря за процент на едни и същи години ... не знам кое виждаш като дефект на технологията . батериите са все по-стабилни и с все по-голям капацитет . единствено няма достатъчно зарядни станции и все още държът малко по-височка цена . до 10-15 години толкова ще се свикне с тях , че вече няма да ти прави впечатление ... а двигателите в армията , не само на танковете , са дизелови по други причини ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ама верно ли?прават ти ДИЗЕЛОВИ двигатели на танковете, щот бензиновите били лесно подпалими. Върху таз, теслата, били излели 93 000 галона вода! Едно късо и сички са мъртви. ТЕХНОЛОГИЯТА Е ДЕФЕКТНА. Това, че некви мушеници ти я продават като технологично острие и поглед в бъдещето си е само твоя грешка! КУПИЛ СИ НЕЩО ЗАСЛЕПЕН ОТ РЕКЛАМА И ЩОТ СИ ***. 200 БОНА ЗА неззагасима клада? Не,благодаря, но не.П.С. ено приятелче пише, че му дал на късо ел. велосипеда. запалил апартамента..........можа обаче да си съчинява. Имало 65 навързани батерии, голема трагедиа, но СНИМКИ НЕ НЕПРАВИЛ! Требваше да има, дори само за пред застрахователъ. Карай, модата е голема работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Де да знам, сещам се за ени дето провеждаха някви гарантирани тестове да мерят разни емисии, па после се оказа че гаранцията е франция и жестоко изгърмяха. Та от тогаз на никой да не вярваш начи :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар