Въпреки че в исторически план американските автомобили не са особено добре приети в Япония, марката Jeep изглежда нарушава мрачната традиция, като привлича вниманието на по-младите японски купувачи, пише Bloomberg.
Очаква се продажбите на кросоувъри Jeep в Япония да нараснат с 5 на сто през тази година до над 15 хил. броя, споделя в интервю Хитоши Ушикубо, ръководител „Продажби“ в японското звено на Fiat Chrysler.
Концернът все още не се е обединил официално в страната с PSA под новото име Stellantis.
Японските купувачи обикновено залагат на по-малките автомобили с висока горивна ефективност, като това е една от причините Ford Motor Co. да напусне пазара през 2016 г.
Но Jeep успява да си изгради лоялна потребителска база.
Сега в условията на пандемията от коронавирус все повече млади хора започват живо да се интересуват от по-големите автомобили, привлечени от високата им проходимост, което помага на тези хора да избегнат рисковете за здравето в обществения транспорт.
„Положихме усилия да се съобразим с японския пазар", като пуснахме в продажба автомобили с десен волан - нещо, което не направиха General Motors и Ford, изтъква Ушикубо. „Младите хора търсят автомобили, които им позволяват да представят част от техния характер“, добавя той. По неговите думи силното присъствие на марката в социалните платформи също оказва влияние.
През март Jeep успява да продаде 1925 автомобила, което представлява 36% ръст спрямо същия месец на 2020 г., като моделите Wrangler и Renegade остават най-силно търсени.
Миналата година Jeep се класира на трето място сред марките кросоувъри в Япония, като успя да продаде общо 13 588 превозни средства.
Японското звено на компанията ще пусне в продажба до края на годината нови варианти на сериите Grand Cherokee, Compass и Gladiator. Техният пазарен дебют обаче ще зависи от доставките на чипове, признава Ушикубо.