Регистрациите на нови автомобили в Италия нарастват с 497% през март на годишна база, съобщава Automotive News Europe.
През март 2020 г. продажбите на нови превозни средства отчетоха спад от 85%, тъй като в страната беше наложена първата национална блокада за овладяване на пандемията от коронавирус.
Предишният месец в Италия са били продадени 169 684 превозни средства, според данни на министерството на инфраструктурата и транспорта, брой, който все още остава с 13% под нивото от март 2019 г. През март 2020 г. бяха регистрирани общо 28 415 нови автомобила.
Страната остават под частична блокада, като в голяма част от Северна Италия продължават да действат строги ограничителни мерки.
Всички бюджетни марки отчитат трицифрени ръстове. Продажбите на японския концерн Mazda се увеличават с 895%, тези на Lancia – с 891%, на Seat – с 857% и на Fiat – с 842 на сто.
Според данни на консултантската компания Dataforce търсенето на потребителите е с 1,4% по-ниско през март 2021 г. спрямо същия месец през 2019 г. Правителствената програма за подпомагане на продажбите на нови по-екологични автомобили също стимулира търсенето.
Търсенето на автомобили от страна на компании е с 1,1% по-високо в сравнение с март 2019 г. Продажбите на превозни средства на компании за отдаване под наем намаляват с 4,9% спрямо 2019 г.
Продажбите за първото тримесечие нарастват с 29% до 446 978 превозни средства. За цялата 2021 г. Dataforce понижи прогнозата си със 7,7 на сто, или с 65 000 автомобила, до 1,49 млн. превозни средства.