От април шведският автомобилен концерн Volvo Cars ще въведе родителски отпуск в размер на 24 седмици в рамките на своята глобална работна сила от 40 хил. служители, съобщава Bloomberg.
От следващия месец всички служители, независимо от пола или своето местоположение, ще получат родителски отпуск от поне 24 седмици, който ще покрива 80% от основното възнаграждение. Това е инициатива, която има за цел да създаде „култура, която подкрепя равнопоставеното родителство“, изтъква главният изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон.
Автомобилният концерн, собственост на китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., обяви, че този ход е вдъхновен от „осезаемите ползи“ от родителските права в Швеция, където правителството компенсира родителите с около 80% от техните месечни възнаграждения за 480 дни за дете.
„Когато родителите са подпомогнати да балансират между изискванията на работата и семейството, това помага да се преодолее разликата между половете и позволява на всички да напреднат в своята кариера“, изтъква Самуелсон.
Идеята на Volvo се основава на проучване, според което 46% от подалите заявления за родителски отпуск служители на компанията в Европа са мъже.
Но предизвикателството както за работодателите, така и за политиците е, че подобни схеми често се сблъскват с дълбоко вкоренени културни възгледи за родителството и работата. Това важи дори и за Швеция, която подкрепя равенството, където бащите използват само 30% от дните, отпуснати за родителски отпуск през миналата година.
Хана Фагер, ръководител за корпоративните функции във Volvo Cars, споделя, че тази политика ще улесни привличането на таланти и ще подготви компанията за цялостните промени, през които преминава автомобилната индустрия.
Концернът се стреми да електрифицира напълно своите продукти до 2030 г., но в момента предлага само един подобен модел. В допълнение към разработването на новата гама от електрически автомобили, Volvo трябва да подготви бъдещите си модели за налагането на автономните технологии.
„Опитваме се да решим проблеми, които никой не е разрешил напълно, и най-добрият начин да го направим е да разполагаме с екипи от изключителни иноватори. Подобно нещо произтича от разнообразието и приобщаването“, изтъква Фагер.