През 2020 г. регистрациите на нови дизелови автобуси се понижават с 27,1% до 20 458 броя в рамките на Европейския съюз (ЕС). Така пазарният дял на дизела в сегмента се свива до 72,9% спрямо 82,4 на сто през 2019 г., сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА), които изключват България.
Продажбите на нови дизелови автобуси в Испания се понижават с 46,2%, в Италия - с 26,6%, във Франция – с 21,9 на сто и в Германия – с 15,9%.
Норвегия отчита 47,4-процентен спад на продажбите на дизелови автобуси, като през 2020 г. в страната са били продадени 1044 подобни превозни средства спрямо 1983 броя през 2019 г. Във Великобритания спадът достига 34,7%, или от 6479 броя през 2019 г. до 6231 броя през 2020 г.
През изминалата година регистрациите на бензинови автобуси в блока достигат едва шест броя, като всичките са отчетени в Унгария.
Регистрациите на нови електрически автобуси в ЕС нарастват през 2020 г. с 18,4% от 1448 броя през 2019 г. до 1714 броя. Пазарният им дял достига 6,1%. С 446 електрически автобуса, продадени през миналата година, Нидерландия е водещият пазар в сегмента, следвана от Германия (388 броя) и Полша (200 броя). Заедно тези три страни представляват над 60% от общите продажби на електрически автобуси в ЕС.
АСЕА
Норвегия отбелязва 54,3% ръст при регистрациите на нови електрически автобуси от 162 броя през 2019 г. до 250 броя през 2020 г. Великобритания отчита още по-впечатляващ ръст – 130,6%, или от 124 броя за 2019 г. до 286 броя през 2020 г.
От всички страни в ЕС делът на електрическите автобуси е най-голям в Нидерландия – 69,4%, следвана от Румъния (27,5%) и Полша (13,7%). От страните извън блока делът на електрическите автобуси е най-голям в Норвегия - 17,5%, докато във Великобритания той достига 6,2%.
Делът на хибридните автобуси в ЕС достига 9,5% през 2020 г. Регистрациите достигат 2662 броя, което представлява ръст на годишна база от 36%. Германия е лидер в сегмента с продадени 1243 хибридни автобуса. В 14 страни членки на болка не е регистриран нито един автобус с подобно задвижване през миналата година, изтъкват от АСЕА.
Общо 11,4% от всички нови автобуси в ЕС, продадени през 2020 г., използват алтернативни горива, което доминиращ източник на енергия тук е природният газ.