Чешкият автомобилен производител Skoda, част от групата на Volkswagen, ще засили фокуса си върху някои развиващи се пазари в Азия, където най-големият европейски автомобилен производител все още изостава спрямо местните конкуренти, съобщава Bloomberg.
Най-рентабилната марка на Volkswagen за бюджетни автомобили заделя допълнителни средства за инвестиции в пазари като Индия и страните от Югоизточна Азия, като същевременно се пренасочва от двигателите с вътрешно горене към електромобилите, съобщава главният изпълнителен директор на Skoda Томас Шефер.
Компанията ще реорганизира своите операции в Индия, след като плановете за сътрудничество с автомобилното звено на местния индустриален гигант Tata пропаднаха.
Също така чешкият производител планира да изгради своя фабрика за автомобили в Югоизточна Азия.
„Виждаме огромен потенциал за растеж на развиващите се пазари“, посочва Шефер, който пое поста главен изпълнителен директор през август миналата година. „Водим преговори в страни като Виетнам“, добавя той.
До момента опитите на Volkswagen да се наложи на пазарите в Югоизточна Азия и Бразилия не се увенчават с успех. Предишни проекти за създаване на компании, които да привлекат хората с по-скромни доходи, или обединения с местни компании в съвместни предприятия не доведоха до задоволителни резултати.
Сътрудничеството между германската група с индийския собственик на Jaguar Land Rover Tata Motors се срина през 2017 г., след като Volkswagen не успя да постигне планираните икономии при разходите.
Евентуален успех в Югоизточна Азия, Русия или Северна Африка може да помогне на Skoda да увеличи приходите си от продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене, с които да подкрепи своя преход към електрически превозни средства в Европа, нейния основен пазар.
Очаква се решението относно изграждането на фабрика в Югоизточна Азия да бъде взето още тази година, след като дискусиите по въпроса бяха помрачени от ограниченията при пътуването в региона, предизвикани от коронавируса.
Автомобилите на Skoda се предлагат на по-достъпни цени от превозните средства на едноименната марка на германската група, като в същото време споделят едни и същи технологии. Докато марките за луксозни автомобили на VW Audi и Porsche се конкурират с Mercedes-Benz и Tesla Inc., чешкият производител се състезава за пазарен дял с френските концерни PSA и Renault, както и с южнокорейската Hyundai.
Skoda обнови своята гама в Индия с нови седани и кросоувъра Kushaq, след като успя да продаде над 10 хил. автомобила на пазара, доминиран от Maruti Suzuki и Hyundai.
В Европа Skoda планира да пусне през тази година своя първи електрически SUV модел Enyaq IV, базиран на MEB платформата на VW. До 2025 г. чешката компания ще добави и по-малък електромобил, след което пазарът може да очаква и електрически вариант на популярния Octavia.