Чешкият автомобилен производител Skoda, част от групата на Volkswagen, обяви, че ще инвестира около 2,5 млрд. евро през следващите пет години в нови технологии, като повече от половината средства ще бъдат насочени към разработването на електрически превозни средства, съобщава Automotive News Europe.
При отчитането на финансовите резултати за 2020 г. марката заяви, че планира инвестиции от 1,4 млрд. евро в разработване на електромобили като част от своя петгодишен инвестиционен план.
Инвестициите ще стимулират и дейности като дигитализация и модернизация на производствените съоръжения.
Най-големият износител на Чехия отчете в сряда (24 март) оперативна печалба от 756 млн. евро за 2020 г., което представлява спад от 54,5% на годишна база, тъй като пандемията на коронавируса успя да наруши доставките.
Приходите от продажби на компанията спадат с 14% до 17,1 млрд. евро. Глобалните доставки остават над границата от 1 милион автомобила за седма поредна година, въпреки 19-процентния спад след временното спиране на производството от миналата пролет и спада на продажбите в Китай, най-големият национален пазар на марката.
Skoda заяви, че очаква възстановяване през 2021 г.
През януари директорът по продажбите във VW Group Кристиан Далхайм обяви, че Skoda има „най-големия потенциал за растеж“ сред марките на германския концерн, насочени към обемната търговия, поради фокуса си върху по-традиционно мислещите бюджетни купувачи.
„Skoda е в идеалното положение да е успешна в сегменти, където хората не могат да си позволят коли от по-висок клас“, добавя той по време на онлайн презентация пред анализатори, фокусирайки се върху позиционирането на марките на VW Group. "Що се отнася до обема в процентно изражение, Skoda има най-голям потенциал за растеж", допълва Далхайм.