Американският технологичен гигант Apple Inc., който се включва в състезанието за осигуряване на дял от разширяващия се пазар на електрически автомобили, може да предостави възможност за развитие за звеното за силови агрегати на германския доставчик на автомобилни компоненти Continental AG Vitesco Technologies, тъй като подразделението се ангажира с прехода на индустрията към по-екологични превозни средства, пише Bloomberg.
Новините, свързани с плана на Apple да изгради автономен електрически автомобил, предизвикаха множество спекулации относно евентуалните партньори на компанията. Разговорите с производители на автомобили, в това число и с Hyundai Motor Co., се разпаднаха, вероятно заради тяхното нежелание да подкрепят технологичния концерн, който може да застраши техния бизнес.
„Автомобилът на Apple със сигурност ще бъде вълнуващо развитие“, заяви изпълнителният директор на Vitesco Андреас Волф в интервю за Bloomberg. „Колкото повече електромобили има, толкова по-добре“, добавя той.
Vitesco не може да си позволи да бъде придирчива. Производителите на автомобилни части са притиснати, тъй като индустрията се ангажира с мащабната промяна от двигатели с вътрешно горене към по-екологични технологии, като електромобилите например, които изискват по-малко части от конвенционалните превозни средства.
Миналата седмица автомобилната група Volkswagen AG стана най-ценната публична компания в Германия, след като обяви, че ще се конкурира с Tesla Inc. за лидерската позиция при продажбите на електрически превозни средства.
Проблемът с активите
По-смелите планове предполагат, че краят на двигателите с вътрешно горене приближава. Vitesco отчита продажби на стойност 2,5 млрд. евро, свързани с производството на части като турбокомпресори и инжектори, което ще трябва да прекрати или продаде заради глобалната трансформация. Намирането на купувачи за тези активи ще бъде трудно, каза Волф.
„Vitesco в момента е един от най-прагматичните доставчици, когато става въпрос за загърбването на двигателите с вътрешно горене“, посочват в бележка до клиенти анализаторите от UBS Group AG.
Vitesco се стреми компонентите за меките и плъгин хибридите, както и за електрическите автомобили да представляват около една трета от общите ѝ продажби през следващите от три до пет години, посочва Волф.
Много от съществуващите продукти на звеното, като контролерите , също могат да бъдат внедрени в електромобилите, добавя той.
„Без значение какво предстои, имаме пълната гама от продукти за хибриди и електромобили и това е голямото ни предимство“, изтъква Волф. „Ние не се фокусираме само върху една конкретна технология, а обхващаме всички възможности“.
Все пак има място за растеж. Приходите от продажби на силови агрегати спадат с 11 на сто до около 7 млрд. евро през 2020 г. заради националните блокади, които затвориха шоурумите и принудиха производителите временно да преустановят работа.
Процесът на отделяне на Vitesco като самостоятелно дружество се проточи от началото на 2019 г. Continental забави - и след това изостави - плановете за продажба на акции на Vitesco. Миналата седмица вторият по големина производител на автомобилни части в Европа заяви, че ще продължи напред с отделянето през втората половина на годината.
След приключването на процеса и планираното листване Vitesco може да обмисли сътрудничество, за да не изостава в бързоразвиващия се пазар на електромобили, изтъква Волф. Като потенциален партньор се разглежда Schaeffler AG, германски производител на сачмени лагери, който притежава 46% дял в Continental, добавя Волф.
Финансовата основа на Vitesco е „много, много солидна“ и надхвърля разходите, свързани с прехода и инвестициите в бъдещи технологии, добавя ръководителят на компанията.