fallback

Foxconn: Електромобилите са новият iPhone

Електромобилите могат да прераснат в по-голям бизнес от електрониката, изтъква главният изпълнителен директор Юн Лю

13:37 | 22.03.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Електрическите превозни средства са „следващият голям продукт" за компанията Foxconn, която сглобява смартфоните iPhone. „Съществува голяма вероятност" индустрията на електромобилите да прерасне в по-голям бизнес от електрониката, споделя пред Nikkei Asia Review председателят и главен изпълнителен директор на базираната в Тайван компания Юн Лю.

Foxconn разглежда своите планове за производство на електрически превозни средства в Китай и САЩ, навлизайки в бързорастящия сегмент на автомобилния пазар, където технологичните играчи имат възможност да се конкурират с традиционните автомобилни производители.

„При електромобилите имаме шанс да се конкурираме, защото вече няма двигател в колата“, изтъква Лю. „Без двигателя, ако погледнете ключовите компоненти при задвижването, това са електрическият мотор плюс много полупроводникови компоненти", добавя той. 

Foxconn, която се търгува като Hon Hai Precision Industry, за първи път разкри плановете си за сглобяване на електрически превозни средства за автомобилните производители миналия октомври. Компанията си е поставила за цел да спечели 10% дял от глобалния пазар на електромобили между 2025 и 2027 г.

Но най-големият глобален подизпълнител при електрониката не планира да посяга към бизнес модела, използван за смартфоните и другите електронни устройства. Въпросният подход концентрира производството в Китай и Тайван, откъдето се доставят електронните продукти за останалия свят.

„Не очакваме, че този вид централизирано производство ще работи“, признава Лю, който оглавява звеното за полупроводници на Foxconn преди да наследи Тери Гу като изпълнителен директор през 2019 г. „Смятаме, че регионализираното или децентрализираното производство ще бъде начинът, по който да процедираме с електромобилите", добавя той.

Лю изтъква, че автомобилите са твърде големи за доставяне. „Разходите по доставките са много по-големи от тези при смартфоните“, подчертава ръководителят на Foxconn.

Вместо това компанията планира да концентрира производството на електрически двигатели в свои водещи производствени съоръжения, включително в Тайван. Тези части ще бъдат изпратени до центровете за сглобяване на превозни средства в други части на света.

Лю посочва, че първият електрически автомобил, произведен от Foxconn, вероятно ще бъде сглобен в Китай за местния стартъп Byton. Foxconn е уведомила компанията, че доставките ще започнат през следващата година.

Следващото електрическо превозно средство ще бъде предназначено за американската марка Fisker и вероятно ще бъде произведено в Америка, добавя Лю. Във вторник главният изпълнителен директор на Foxconn каза пред журналисти, че Мексико също се обсъжда като евентуална дестинация за производство.

Миналата есен Foxconn представи собствена отворена платформа за електрически превозни средства, наречена MIH, която ще бъде предложена на различните разработчици на електромобили.

„С тази отворена платформа ще можем да осигурим 80% от хардуера“, изтъква Лю.

Платформата ще редуцира бариерите пред новите автомобилни стартъпи, както и за малките и средни компании. Чрез разширяване на обхвата на своя бизнес с електромобили отвъд сглобяването, Foxconn се стреми да увеличи възможностите си за добавяне на стойност към веригата на доставки на автомобили.

Foxconn изрази готовността си да работи с външни партньори при електромобилите, включително с тайванския производител на автомобили Yulon Motor. Групата планира да направи платформата MIH съвместима с технологиите за автономно шофиране, област, в която тя си партнира с японския стартъп Tier IV.

Tier IV играе централна роля в разработването на операционна система с автономно шофиране с отворен код, наречена Autoware.

Японските автомобилни производители държат приблизително 30% пазарен дял в световен мащаб, но те са насочили голяма част от усилията си към икономичните бензинови двигатели с ниски нива на емисии и хибридните автомобили. Някои от тях смятат, че глобалната промяна към електрическите превозни средства е заплаха за бизнеса им.

Лю посочва, че е наясно с японската автомобилна индустрия.

„Повече от традиционните автомобилни производители внимателно наблюдават случващото се“, изтъква той. „Вярваме, че след като започнем да доставяме определени продукти, базирани на платформата MIH, концерните ще подходят по-сериозно“, добавя Лю.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:53 | 12.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още